Annons

Jag förstår inte hur jag ska göra angående konvertera från RGB till sRGb

Produkter
(logga in för att koppla)

Annapahl

Aktiv medlem
Jag har tänkt att göra en fotobok genom att använda Pixopolis tjänst. Nu såg jag att de inte rekommenderar att man har Adobe RGB. Jag har ändrat mina inställningar som på bilden där det står om färger på http://fotobok.com/blogg/. JAg har ändrat min woekingspaces till sRGB
men jag förstår nu inte om det räcker med att göra så eller? Ja som ni säkert redan har förstått förstår jag inte riktigt det här med att konvertera. Jag har försökt att läsa på både företageets hemsida och här på fotosidan. Ska jag konvertera till Srgb och hur gör jag det eller har jag redan gjort det? Jag har photoshop på engelska och skulle nu behöva lite hjälp.

Annapahl skrev:
Jag har tänkt att göra en fotobok genom att använda Pixopolis tjänst. Nu såg jag att de inte rekommenderar att man har Adobe RGB.

Det bästa resultatet får du väl om du konverterar bilderna till den rekommenderade CMYK-profilen. Välj Edit > Convert to profile och välj Europe ISO Coated.

Stefan

men när jag väljer Image - mode-convert to profile står det Source space Srgb och då antar jag att jag ska välja destinationspace men där förstår jag inte vad jag ska välja.

Annapahl skrev:
men när jag väljer Image - mode-convert to profile står det Source space Srgb och då antar jag att jag ska välja destinationspace men där förstår jag inte vad jag ska välja.

Om det står sRGB som Source har du redan bytt profil till sRGB. Frågan är då om du har gjort detta genom att konvertera bilden från Adobe RGB eller om dina bilder alltid varit i sRGB.

Stefan

ANNONS
Götaplatsens Foto