Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
jag har en fråga om Speedlite 533G
- Trådstartare ganson
- Start datum
Torparfarsan
Avslutat medlemskap
Det är möjligt att det går att använda din gamla blixt om den inte lämnar ut en för hög spänning. Är spänningen högre än vad kameran tål finns en risk att kameran skadas i elektroniken.
Jag har själv ingen Canon men hamnade i en motsvarande situation. Har en Olympus E-410 och kom på att jag har en gammal Rollei-blixt liggande. Jag kollade med Olympus vad kameran är gjord för att tåla spänningsmässigt och fick snabbt ett svar att den tål 200 V och så mycket lämnar inte min blixt så för min del är det bara att blixtra på. Givetvis utan automatik via kameran, men det funkar manuellt.
Så kolla med Canon. Lycka till och Glad Påsk!
Jag har själv ingen Canon men hamnade i en motsvarande situation. Har en Olympus E-410 och kom på att jag har en gammal Rollei-blixt liggande. Jag kollade med Olympus vad kameran är gjord för att tåla spänningsmässigt och fick snabbt ett svar att den tål 200 V och så mycket lämnar inte min blixt så för min del är det bara att blixtra på. Givetvis utan automatik via kameran, men det funkar manuellt.
Så kolla med Canon. Lycka till och Glad Påsk!