Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Köp av vidvinkelglugg.

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeppe

Aktiv medlem
Alltså...behöver lite mera vidvinkel än mina nu 28mm...

Dessa har jag tittat på:

Canon EF 20-35/3.5-4.5 USM
Sigma EX 17-35/2.8-4 HSM
Sigma EX 20-40/2.8

Eller:

Sigma EX 20/1.8 DG

Vad jag läst ska Sigmas fast 20 vara ruggigt bra, men jag vet inte om jag trivs med fast. För jag är av den typen fotograf som gärna komponerar bilden med hjälp av zoom. Rantar inte gärna omkring med grejorna för att få rätt i kompositionen pga ett trasigt högerben.

Funderingar och erfarenheter mottages tacksamt om ovanstående gluggar (eller något annan, dock inte soligors 19-35). Det tycker inte jag motsvarar mina förväntningar av en bra glugg.

Glömde lägga till..

En begagnad EF 20-35/2.8L

Alla gluggar kostar runt 5000:- utom då Sigmas 20-40/2.8 och det begagnade EF 20-35/2.8 som kostar runt 7000:-

Senast ändrad:
Sigma 15-30

Ingen erfarenhet av något av objektiven men för att göra bilden rörigare, har du tittat på Sigmas 15-30 f/3.5-4.5 EX APO? Recension finns här.

Tack Mille.. jo jag läst den och mmm 15 kanske är lite extremt men å andra sidan, om man ska ha en Digital senare så ger den ju 24mm. Så den är också en som jag tittat på.

Henrik: Japp samma slutsats som FOTO kom fram till..attt man kan använda full öppning i nödfall...Nej jag är väl inte så förvånad över resultatet... Sigmat är ju ändå ett fast objektiv :)

ANNONS
Götaplatsens Foto