Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa beg EOS 40D

Produkter
(logga in för att koppla)

J-PB

Aktiv medlem
Hej!

Jag ska iväg och titta på en beg EOS 40D. Har inte köpt begagnat tidigare.
Vad bör jag tänka på att kolla. Tacksam för råd och tips.

Inte mycket som händer - blixtskon kan bli lite skadad om man är oförsiktig så att den inte vill fälla upp interna blixten, så testa interna blixten. Slutaren kan ju givetvis gå sönder, men svårt att avgöra om det är på g eller inte. Läs av shutter count med programmet (ta med en laptop med det installerat på) - har slutaren gått över 50000 så fundera på ett annat hus kanske.

Är det någon skillnad på en kamera inköpt i Australien eller USA, jämfört mot Sverige?

Det är, såvitt jag vet, bara kameror inköpta i Japan och måhända något annat ställe i Ostasien som är annorlunda. Sådana kameror visar bara japansk eller engelsk meny, inte någon svensk.

Tack för support! Fick till sist tag på min 40D. Ursäkta ordvalet, men fy fan vad nöjd jag är.

Fyller på med ett par följdfrågor. Är alla EF-S objektiv kompatibla med 40D, och vad rekommenderas för allroundoptik?

Fyller på med ett par följdfrågor. Är alla EF-S objektiv kompatibla med 40D, och vad rekommenderas för allroundoptik?

Ja det är först när du går upp till FF som det krånglar till sig.
Vilken brännvidd hade du tänkt dig + pris?

En del gillar Tamron 28-75, det finns Canon 15-85 men ligger rätt högt i pris sen en hel del andra. I de flesta fall räcker ett Tamron 17-50 2,8 alt Sigma 18-50 2,8 då i ditt fall med 40D blir brännvidd x1,6

ANNONS
Götaplatsens Foto