Annons

Köpa budget systemkamera för video

Produkter
(logga in för att koppla)

toto92

Medlem
Hej! Jag är nybörjare och söker efter en Canon systemkamera som är perfekt för att filma med. Jag kommer att spela in intervjuer, göra personporträtt och filma i olika miljöer. Jag vet ganska lite och skulle gärna få tips från er! Det viktiga är att den har bra autofokus och stabilisator, samt inte många extrafunktioner, utan levererar främst bra video på ett enkel sätt.

Jag har tittat på denna: https://www.dustinhome.se/product/5011252347/eos-m50-mark-ii?ssel=false&gclid=CjwKCAjwrranBhAEEiwAzbhNtfYW7z69CL6iPQEcu7TXXtMbSXFuZNfQL9VqH_lPk4jkfXRF8uy2sBoCeV8QAvD_BwE

Totalt med objektiv och allt får summan inte överskrida 10 000 kronor.

Vad kan ni tipsa om?

Stort tack på förhand!
 

LGS

Aktiv medlem
Bra val. Framför allt har den ljudingång. Vi har köpt en till jobbet (estetprogram på gymnasiet med filmkurser) och testat. Vi ska köpa fler.

/LG
 

martley

Aktiv medlem
Fast Dustin kanske inte är den billigaste, Cyberphoto tar bara 6590 Kr för den enligt prisjakt. Men sen behöver du förstås ett objektiv också, Proshop säljer M50 Mk II MED ett 15-45mm för 7290. Cyberphoto tar 7890 för samma kombo.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Sedan en hyfsad mikrofon, ett bra minneskort och ett bra stativ. Blir knepigt men inte omöjligt att komma under 10 lax.
 

apersson850

Aktiv medlem
Ljudet är viktigt men glöms ofta bort.
Autofokus är sällan optimalt, men glöms sällan bort.
Sen ska man inte tro man kan tävla med sånt man ser på TV och film. Seriösa filmkameror kostar minst en halv miljon.
 

mikoto

Aktiv medlem
Vad är definitionen av en seriös filmkamera?

Är allt annat som vi entusiaster köper oseriösa filmkameror?