Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

köpa objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

karre

Aktiv medlem
Jag har haft min d50 med ett sigma 18-50mm 3.5/5.6 ett tag nu och jag har börjat tröttna på objektivet. Vad skulle ni föreslå i prisklassen runt 3000:-?
Jag hade tänkt ha objektivet till att fota på resor och t.ex. skatetävlingar.
Ett jag har kollat på är sigma 17-70mm 2.8/4.5

är du nöjd med brännvidden på objektivet, men trött på den kassa ljusstyrkan så kan du hitta begagnade sigma 18-50/2.8 för runt 3000.

svårt att säga rakt av. du har ju redan fish-eye såg jag, det hade jag nog annars rekommenderat för skate.

håller själv på att titta på ett "reseobjektiv", men jag rör mig nog mer i längdklasserna 24-ca70/80mm. där finns både nikon, sigma och tamron med sjyssta gluggar. men behöver du vinkeln mellan fish-eyen och 24 (36mm) skulle jag nog stanna kvar lite med det du har.

nikon 18-200 får ju väldigt goda recensioner, men jag ser inte riktigt att jag tycker priset motiverar plastigheten och zoom-krypet.

Eller ska jag satsa på ett telezoom och behålla sigmat. Två telezoomar jag e intresserad av är nikon 55-200VR och nikon 70-300VR. Vilket föredrar ni. Är 70-300 objektivet mycket bättre än 55-200 objektivet?

ANNONS
Götaplatsens Foto