Annons

Köpa skrivare vilken

Produkter
(logga in för att koppla)

higgis

Aktiv medlem
Fundera på att köpa en skrivare så jag kan få ut mina bilder från datorn.

Vilken skrivare rekomendera ni? Hur länge/ till hur många bilder bruka patronerna räcka?

Mvh
Henrik

Ps inte för dyr heller Ds

Jag har en Epson R200 fotoskrivare med sex separata patroner.Fördelen med detta förutom bättre kvalitet är ju att man byter just den färg som tar slut

Om du skriver ut på Epsons litet bättre papper så kan iaf inte jag eller någon jag visat upp bilderna för kunnat se skillnad på utskrifter i A4 format och framkallning via t ex Crimson som ju är ett erkänt bra labb.

Den är helt OK avseende skrivhanstighet tycker iaf jag som inte behöver ett foto på 1 sek utan det är OK att det tar 30 sek att skriva ut en bra bild.

Har en r300 som även den är rent ruskigt bra, men canons bläckpatroner är billigare, vilket kan vara bra att kolla upp.
Gör du många utskrifter så blir det mycket pengar som rullar...

Har en Canon ip4000 och den skriver ut helt underbara bilder. 5-färgssystem med separata patroner. Kostar ca 1500:-. Har inte hunnit köra slut på patronerna än, men det är oavsett det dyrare än att framkalla på labb. Bara papperna kostar lika mycket som att skicka iväg....så för stora mängder rekommenderar iallafall jag labb? Annars är det förstås kul att kunna få resultatet direkt i näven....

ANNONS
Götaplatsens Foto