Annons

köpenhamn

Produkter
(logga in för att koppla)

RolandLarsson

Aktiv medlem
Hej,

Min fotografiska inriktning just nu är slitna miljöer. Inte förfallna och övergivna utan slitna men ändå brukade/bebodda. Det kan vara industriområden, hamnar och bangårdar men också bostadsområden. Bara det är slitet och nedgånget.

Jag har fotograferat några år i Malmö med omnejd och nu funderar jag på att utforska Köpenhamn. Är det någon här som känner till ruffiga ställen där?

Ruffighet

Nu har du tur att en fd dansk brevbärare läste detta:)

I köpenhamn är det mesta rivet, men om du tar dig till Köpenhamn så ta METRON till station Öresund och sedan finner du där en väg som heter krimsvej.
Där ligger det en massa övergivna och fallfärdiga fabrikslokaler.
Men skynda dig innan de rivs.

Adressen: Krimsvej 15, 2300 KBH S (För GPS)

Annars om du skall ha fabriks och rivningsbyggen så skall du ta s-tågen ut från kbh mot ex Ishöj,tååstrup,vallensbäck och liknande förorter.

Lycka till !!!

Niklas
www.niklaswibom.com

Nu har du tur att en fd dansk brevbärare läste detta:)

I köpenhamn är det mesta rivet, men om du tar dig till Köpenhamn så ta METRON till station Öresund och sedan finner du där en väg som heter krimsvej.
Där ligger det en massa övergivna och fallfärdiga fabrikslokaler.
Men skynda dig innan de rivs.

Adressen: Krimsvej 15, 2300 KBH S (För GPS)

Annars om du skall ha fabriks och rivningsbyggen så skall du ta s-tågen ut från kbh mot ex Ishöj,tååstrup,vallensbäck och liknande förorter.

Lycka till !!!

Niklas
www.niklaswibom.com

Ja där hade jag nog lite tur. Tack för tipsen, jag skall genast leta upp ställena på kartan och sedan är det bara att invänta rätt väder. En dramatisk himmel skall det vara och ingen klarblå sommarhimmel.

/Roland

ANNONS
Götaplatsens Foto