Tonyeagle
Aktiv medlem
Snurrigt
Vet inte om du blandar ihop kameramodellerna?! 70D har ungefär samma handhavande som 60D men:
70D är något bättre på höga ISO
70D har vinklingsbar skärm vilket kan vara en enorm fördel
70D har bra följande AF vid filmning - 60D har ingen följande AF överhuvudtaget vid filmning
70D har bättre jpg-hantering med bättre färger mm
mm mm
Jag vet inte om jag missuppfattar dig men det låter som om 60D är bättre. Eller så är det som så att du menar att det finns riktigt bra kameror typ 5DIII (och att det inte är lönt att satsa 8-9 lax på 70D?!) och det är den (5DIII) du syftar på i sista stycket?! Inte lätt för TS att bena ut
Nej, en ny Canon är inte sämre, men en begagnad 60D faller sannolikt mer i pris och du betalar mindre för att få en bra kamera, vilket inte är så konstigt.
Optiken är som den är och är det bra ljusförhållanden så fungerar alla moderna kamerahus idag, lite olika prestanda men det handlar också om smak, även handhavandet spelar in.
Faller ljuset och du börjar stressa kameran det är då skillnaderna uppstår, är det bra ljus och med en bra lins så kan du ta världsmästarbilder med din 400D, lite krångligare handhavande men bilderna kan bli hur bra som helst.
Det du får med en riktigt bra kamera är större flexibilitet, du kan fota under alla möjliga förhållanden men det blir fortfarande bra bilder och där hänger 70D inte med enligt mig. Tycker också att 70D är bökigare att jobba med, går tex inte lika snabbt att göra ändringar i quick view, också lite hobbykänsla över kameran, men fortfarande en bra cropkamera - ett format som i sig är en begränsning -.
/Ulf
Vet inte om du blandar ihop kameramodellerna?! 70D har ungefär samma handhavande som 60D men:
70D är något bättre på höga ISO
70D har vinklingsbar skärm vilket kan vara en enorm fördel
70D har bra följande AF vid filmning - 60D har ingen följande AF överhuvudtaget vid filmning
70D har bättre jpg-hantering med bättre färger mm
mm mm
Jag vet inte om jag missuppfattar dig men det låter som om 60D är bättre. Eller så är det som så att du menar att det finns riktigt bra kameror typ 5DIII (och att det inte är lönt att satsa 8-9 lax på 70D?!) och det är den (5DIII) du syftar på i sista stycket?! Inte lätt för TS att bena ut