Annons

Köptips 1d mk3

Produkter
(logga in för att koppla)
Du har säkert rätt.. Men betänk detta;
"Bakrutan är försedd med en protctive repa risistant sköld och jag är säker på att du hårt kommer att pressas att se skillnaden mellan denna och en ny på hyllan"..

Låter inte det bra?:)
 
Hej!

Ja, får du en Mark III:a för 8.700:- så har du gjort ett kap!!!
Men frågan finns ju alltid - Är det bluff eller seriöst? Med tanke på att de brukar gå för drygt det dubbla....
Men om det är seriöst så är det grymt billigt!

Lycka till!

Mvh
Magnus Thilander
 
Språket (ordföljden) i annonsen låter väldigt maskinöversatt från engelska. Kör man den tillbaks till engelska genom Google translate blir den trots vissa missar betydligt mer korrekt.

Detta känns inte som en seriös annons!

For sale I offer this mint condition Canon 1D MK3. A brilliant piece kit from Canon. with the latest software update (1.3.0) This camera has been installed by the withdrawal of Canon for changes and any documentation included. This camera has always given me superior images. My reason for selling is I switched to a Nikon D3 and so much as I would love to keep my Canon, my other half has advised me against it because I no longer have any contact lenses and my evil plan to repurchase some have crushed. I have not confirmed the number of activations, but I guarantee that there is very low. I am not a professional just a keen amateur who looks after his kit. Rear window is fitted with a scratch protctive risistant shield and I'm sure you hard will be pressed to tell the difference between it and a new shelf. The camera comes complete with everything in the box, including manuals, software, strap (unused and still sealed), chargers, power supplies, etc. I will also include the Magic Lantern guide includes 1dIII and 1DSIII.
 
Är nästan garanterat fejk! Språket som är raka översättningar av engelska meningsuppbyggnader. Priset som är väl lågt och ... kolla på kontakten till strömkabeln (engelsk kontakt)!! Men man kanske har tre hål i väggen i Eslöv? Och till slut bara kontakt via mail.

Jag garanterar dig att denna person nyss har flyttat utomlands, att han/hon kan skicka den mot att du sätter in pengar på nått som låter som internetgirot ... men gör inte det, det är fejk.

Alltså, mönstret är ju ganska enkelt att avslöja. Men det verkar ju löna sig, annars skulle dom inte hålla på.
 
Sen kan man alltid fundera på hur någon som säljer en kamera som 1D Mk3 till förmån för en Nikon D3 kan ta så fruktansvärt dåliga bilder. De är lite för dåliga från en fotograf med en så dyr utrustning om man säger som så...

Det hade varit en annan sak om den foto-ointresserade flickvännen sålde sin fd pojkväns kvarglömda kamera.

Rubriken är också på engelska, varför då?

Finns inte mycket i den annonsen som klingar rätt.
 
Hej!

Ja, det hela låter skumt. Kollar man på annonsen igen så kallar sig säljaren för "Söderbom", och på Eniro så finns det bara en person som heter Söderbom i Eslöv... Kanske borde höra om det är han men det tvivlar jag på.

MVH
Magnus
 
Hm, efter att ha läst Forslunds inlägg en gång till undrar jag om inte frågan är ställd mest på skoj? Kanske att den här tråden egentligen borde legat under 'Hur tänker folk på Blocket'?
 
Den annonsen har jag anmält.
Den går helt i stil med andra maskinöversatta bluffannonser.
Prova att göra affären öga mot öga i så fall.
/L
 
Niklas: Visst är det så att det var lite på skoj, men givetvis är man ju ute efter det stora klippet:). Gick in på blocket och sökte på just "eos 1d mk3" och får direkt upp annonsen som las ut några minuter tidigare. Mailade direkt men har inte fått något svar.

Kände inte till den tråden du hänvisade till, men den platsar nog bättre där då en affär i nuläget känns avlägset:)

Leif: Jag har erbjudit mig att köpa kameran om vi kan ses så snart som möjligt..
 
http://www.blocket.se/eslov/Canon_EOS_1D_Mark_III_Body_Only_Digital_Camer_27552460.htm?ca=11&w=3

Tycker ni att jag ska slå till? Har länge letat en fin mk3 till bra pris.. Har inte fått mailkontakt än men säljaren verkar seriös iaf:)

Hej! Köp inte enligt detta erbjudande. är alltför billigt, samtidigt,som språk formuleringen tyder på någon form av maskinöversättning från engelska. En fin Canon1D MarkII skall kosta det dubbla vid seriös affär
 
Vill inte bli betraktad som naiv, men det KAN vara så att säljaren är engelskspråkig, och bara tagit hjälp av ett översättningsprogram...
 
Kollade också på Eniro. Den nämnda har inte mindre än fyra mobilnummer som är likadana förutom sista siffran. Det hela känns lite för bra för att vara sant. Skickade också mail men utan svar. Det förekommer en del "lustiga" annonser på blocket, även på bilar och andar kategorier
 
Jag fick mail för en stund sedan av Blocket Abuse att de skulle granska annonsen o nu är den borta.
/L
 
1d mk 111

Fick precis svar på mitt mail från En Charlie, påstår sig ha flyttat till England och skickar därifrån. Undrar varför han snor en identitet från Eslöv?? Seriöst? Don´t think so...
Hoppas ingen betalt honom för kameran
 
Han var också snabb att maila mig när han insåg att annonsen var borta. Han gick med på att pruta till 5000 SEK eftersom laddaren inte är svensk:)
 
Hej!

Undrar varför alla bluffmakare säger sig ha flyttat till England.....?

Mvh
Magnus Thilander
 
ANNONS