Annons

Kaffebrus ir-sänd. + Sigma Ef-500 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

billyskate

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag har en liten fråga om de skulle fungera att utlösa min sigma ef-500 dg super med kaffebrus ir-sändare? jag vet att de går att lösa ut med en annan blixt men funkar det med ir-sändare också?

MVH Billy

Jag kör så ( förmodligen samma sändare, de ser identiska ut, fast jag köpte annorstädes ) och det fungerar utmärkt med Sigman.

Något gammal tråd, men eftersom min fråga verkar röra ämnet här så startar jag ingen ny.

Jag har en Sigma EF-500 DG blixt och vill lösa ut den när den är "off-camera", utan att behöva använda min 300D:s inbyggda blixt, och kan man slippa kablar så är ju det underbart. Jag är medveten om att man inte får blixtautomatiken men det vill jag egentligen inte ha heller.

Frågan: Är det denna ir-sändare ni använder http://www.kaffebrus.com/ir-sandare-153.html?

/Markus

Inomhus så studsar IR ljuset omkring och kan nå slavcellen i blixten i stort sett från vilken vinkel som helst. Utomhus måste den vara riktad mot blixten. Och är det sol funkar IR dåligt.

pellepiano skrev:
Inomhus så studsar IR ljuset omkring och kan nå slavcellen i blixten i stort sett från vilken vinkel som helst. Utomhus måste den vara riktad mot blixten. Och är det sol funkar IR dåligt.

Okej. Tack för att du sa det, kan vara bra att veta. :)

/Markus

ANNONS
Götaplatsens Foto