Annons

Kaffebrus radiosändare synkar inte?

Produkter
(logga in för att koppla)

thundercat

Aktiv medlem
Enl. enk kompis fungerar inte radiosändarna som Kaffebrus saluför alls, de synkar varannan gång och håller allmänt dålig kvalité.

Någon som har erfarenhet av dessa som vet?

Hade tänkt använda dem till att utlösa vanliga portabla blixtar när jag är ute och rör på mig, inte till studiobruk alltså.

Jag har en sändare från Kaffebrus liggande någonstans. Den har en räckvidd på ca 50 cm. Vid längre avstånd blir funktionen osäker.

Ingen av mina radiosyncar som jag har köpt från kaffebrus funkar ihop med min 5D. Dock funkade de utan bekymmer med min 300D....

Min funkar utmärkt... Inga problem:D
Är det någon som har koll på ungefär hur länge batteriet i sändaren räcker?

jag har tatt ett par tusen bilder, ca 4-5 skulle jag gissa, den tvärdog sen, dvs inget mellanläge.

har en flerkanalig version om det påverkar.

Den jag har funkar även mot men 5D, men kör mest med 1D mk2, har bara kört ca 1500 bilder med 5D.

RoineK> Det är inte batteriet då?

Har fått en del olika svar här ser jag, men ingen nämner vilken av de 5 olika sändarna de har använt!

Någon som använt i kombination med 20d/30d och vet?

Ingen av mina radiosyncar som jag har köpt från kaffebrus funkar ihop med min 5D. Dock funkade de utan bekymmer med min 300D....

Jag har ett radiosändare och mottagare som följde med i ett 600 watts blixtkit från Kaffebrus. Har tagit ett par tusen bilder med detta kit och en EOS 400D och haft problem med osynk på 1/160-del var 150:e bild på ett ungefär vilket jag tycker är helt OK. Provade idag med en EOS 5D och tog ett 20-tal bilder och i samband med cirka 1/4-del av bilderna, med en slutartid på 1/160-del, synkade inte blixten. Provade här om veckan med en 1D Mark III och det var även lite svajigt med synken vid det tillfället, dock inte lika illa som med 5D.

Med 400D synkar det fint med en slutartid på 1/200-del, någon som har en rimlig förklaring på hur det kommer sig att det trasslar med synken med de mer avancerade kamerahusen?

Hälsningar,

Robin

ANNONS
Götaplatsens Foto