The_SuedeII
Aktiv medlem
Tack Jonas, jag tar till mig allt du säger. Det är precis det här jag behöver höra och lyssna till, jag är förmodligen inte ensam. Du har övertygat mig om att i vart fall inte köpa ett nytt kamerahus. Sedan tycker jag att idén med ett 300/2,8 tillsammans med converter låter som ett kul alternativ. Lite billigare blir det nog också.
Mvh
JB
Jonas sade mycket vettigt där. Är du som du säger inte så begränsad av lågljusegenskaperna är objektivkvaliten allt.
300VR + converter 1.4 + 1.7 + D3/D700 blir ju lite mer än din uppställda budget. Hade jag varit som du hade jag i stället åkt in till en seriös kamerabutik och försökt få klämma lite på kombinationen D7000+sigma120-300. Tittar man på resultaten av detta är de motsvarande en D700+200-400 på långa avstånd (men på nära avstånd är 200-400 betydligt vassare...)
Då kan du, till samma kostnad, ju faktiskt behålla din D300 och ha ett kortare (alternativt RIKTIGT långt) lite långsammare objektiv med dig alltid.
ALLT handlar om hur du vill arbeta. Detta är precis lika viktigt som att uppnå maximal bildkvalitet per krona i alla situationer (en omöjlighet för överigt, om man inte är väldigt "snäv" i sitt användande..)
Men, två kamaerahus är en hett tips om du vill fotografera med långa telen. Objektivbyten, konverterbyten osv är alltid ett aber, även om det inte är så kallt ute när man fotar...