Annons

Kamera till mobiltelefonen

Produkter
(logga in för att koppla)

david-feldt

Aktiv medlem
Nu har man ju införskaffat en Communicam MC A-25 till sin T68, för att testa MMS. Oturligt så fungerar inte Vodafone's tjänster så bra, annars så kunde ni få se några smakprov. Men vi får vänta med bilder, kameran kan ta bilder på 4 olika storlekar, L=(640x480), M=(320x240), S=(160x120) och MMS=(80x60), man kan också styra vitbalansen. Med T300 kan man Zooma och göra massa effeker, vad för effekter vet jag inte. Men vi får se hur den fungerar. Tänkte testa den i fältet. Mer info kommer....

Kolla in senaste Foto också. De har testat tre av dessa seriösa arbetsredskap där ;-)

På skoj förstås

Det är ju alltid intressant och se hur sådana "leksaker" fungerar. Och det är leksaker vi snackar om, eller hur?

Jag tror i och för sig att det kan vara väldigt vettiga arbetsredskap för vissa yrkesgrupper och inte enbart skojiga leksaker, även om jag naturligtvis mest tänkte på dem som såna i mitt första inlägg.

Man kan väl tänka sig t ex reparatörer ute på fältet som behöver diskutera åtgärder eller reservdelar med kolleger på kontoret.

Har en Nokia 7650 som har inbyggd kamera, den
skapar väl inga bilder som jag vill lägga upp här kanske. Men det är kul att ta bilder där man är och maila eller mms'a på plats till vånner och bekanta.

Läste att i en del länder har såna här typer av kameratelefoner blivit totalt förbjudna, på andra ställen är dom förbjudna på platser som gym, offentliga toaletter mm.

Bifogar en bild tagen med Nokian på Gran Canaria.

Bilagor

• bild(11)[1].jpg
    bild(11)[1].jpg
    11.5 KB · Visningar: 404
På krogen är folk suddiga iallafall.

Jag väntar med spänning på nästa produkt:
kamera med telefon. där telefondelen är så dålig att man bara hör halva samtalet och resten är sluddrigt.

Walkerboh skrev:

Jag väntar med spänning på nästa produkt:
kamera med telefon. där telefondelen är så dålig att man bara hör halva samtalet och resten är sluddrigt.
Jaja, vänta bara tills Canon får för sig att göra en kameramobil... Blir telefonerna en hit kommer kvaliteten säkerligen att höjas så småningom.

har oxå plåtat lite med nokia 7650'an..

här är min man och dotter:

Bilagor

• nettis-pappa.jpg
    nettis-pappa.jpg
    42.4 KB · Visningar: 259
Linmajon skrev:

Jaja, vänta bara tills Canon får för sig att göra en kameramobil... Blir telefonerna en hit kommer kvaliteten säkerligen att höjas så småningom.

En Canon MobilD1 med 24-70/2.8l objektiv som väger totalt 200g hade varit härligt.

Jag läste precis i foto att de tycker att Nokia skall sätta på ett bättre objektiv, annars var kameran hyfsad.

Om man får brorsans biljett till "Bossen" på Torsdag, så kanske man kunde ta med sig kameran ta några bilder. Brorsan kanske skall istället gå på Djurgården - Sundsvall, Djurgården har chans och ta vinna Allsvenskan då.

ANNONS
Götaplatsens Foto