Annons

Kameramobil?

Produkter
(logga in för att koppla)
jag har en Sony DSC H1 kamera som dock är lite för stor när man lite smidigt vill ta med sig en kamera. Eftersom jag ändå ska köpa ny mobil inom kort tänkte jag köpa en mobil med så bra kamera i som möjligt för att ha som kompliment till min "riktiga" kamera.
Vilken modell ska man satsa på för att få en så bra kamera som möjligt samtidigt som själva mobilen är av bra kvalité?

/Johanna

Jag använder en Sonyericsson K800i. Den har 3,2 mpix, blixt och autofokus. Den levererar förvånansvärt bra bilder. Dessutom är det en väldigt bra 3G mobil med inbyggd fm radio. Går dessutom bra att spela in långa videofilmer.
Största problemet med kameran i mobiler, är att den är så långsam vid uppstart och autofokus.

/Leif

Största fördelen är däremot att man alltid har kameran med sig vilket man inte har om man har systemkamera.
Jag själv har en Sony Ericsson K750i på 2,0 pixlar och är jättenöjd med den men skulle jag köpa ny mobil nu så hade det garanterat blivit en K800i på 3,2 pixlar

Jag har själv en SE-K800i

Här är några testbilder

http://bohansson.se/k800i

tycker den presterar likvärdigt (förutom zoomen) med en kompakt 3 mp kamera i bra ljus, med blixt , etx när det är dåligt ljus ökas ISON och det blir brusigt.. men det är ju faktiskt bara en mobil =)

ANNONS
Götaplatsens Foto