Annons

"Kameramobiler kommer konkurrera ut digitalkameror"

Produkter
(logga in för att koppla)
Ingen tror ju att mobiler ersätter d-slr kameror. Men så små som kompaktkamerorna är nu så måste tekniken gå att få in i en telefon. Allt annat är larvigt struntprat...

Allt är väl möjligt, titta bara på de senaste årens utveckling. Det är bara att hänga på - eller hoppa av. Själv är jag fortfarande imponerad av min 1Ds Mark II samtidigt som jag kan drömma om en storformatskamera i trä som nästan doftar. Filmerna i kylskåpet har möglat och hela mina Nikon- och Pentaxuppsättning är dammig. Jag har tagit en bild med min telefon och den blev inte bra. Men det går framåt för telefonerna...Svårt att bli lyrisk.

Men varför väljer man en mobil för dess funktioner? Det verkar som om en del väljer funktioner före att den ska gå att ringa och skicka sms med.

skelett skrev:
Det har gått att ringa och sms:a med mobiler helt perfekt sen år tillbaks.
Ja jag vet, jag menade inte att det inte gick. Jag menade att en del människor verkar inte bry sig om att det går utan har telefonen som mp3, kamera mm. Men det är faktiskt inte på alla "mång funktionsmobiler" det fungerar helt felfritt på att ringa och skicka sms med.

KVICK skrev:
Hej!

Har testat kameran i min nya mobil SonyEricsson K750i. Jag är mycket positivt överraskad. Riktigt användbart.

Mobilalbum

/Göran

Riktigt imponerande får man väl tycka. Lite synd att Sony Ericsson inte licensierade Carl Zeis optiken, nu måsta men köpa en Nokia för att få prestige optik i mobilen (och det vill man ju inte när man jobbar på Ericsson :eek:)

ANNONS
Götaplatsens Foto