Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraväska?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kollade på www.hegethorns.se efter kameraväskor och fann b la Lowepro Nova serien där för mycket bättre pris än ex cyberphoto, mailade och frågade hur långe garantin varade = 1 år.

Konstigt då Lowepro utlovar livstids garanti om
Tobias har rätt...
Per-Olof Nordin

Betänk att du står öga mot öga med en älg och du ska försöka smyga fram kameran ur en ryggsäck....

Jag ser framför mig hur du flaxar med armarna för att få ner säcken en liten bit så att du kan få ur ena armen.... Tror du att älgen står kvar?

Jag har en helt märkeslös axelremshistoria med plats för ett hus, 3 gluggar, 2 blixtar, 2 slavtändare, 4 olika filter och en näve film. Jag kan faktiskt FÖRSIKTIGT smyyyga fram väskan till magen, öppna, ta fram kameran, byta objektiv och ladda i en ny film innan du har hoppat upp och ner 4 gånger för att få ner den jäkla säcken en bit till... Joda, jag har också haft ryggsäck...

Hej.

Ville bara rekommendera Lowe Pro's SF Reporter AW 300. Jag har en sån och är mycket nöjd. Den går att komplettera med ytterligare småväskor så den blir större. Sen kan man hänga på den på Lowe Pro's bälte så blir den riktigt bekväm att bära.
Ett plus är att den har ordentliga regnskydd och många små fina fack att stoppa ner grejjer i.

/Jacob vP

Appropå CRUMPLER så finns det en hemsida i Tyskland nu åxå. Tror det ska va www.crumpler.de

Kan kanske vara lite enklare att beställa därifrån om man inte vill beställa från Australien.

/Jacob vP

lynxx skrev:
Betänk att du står öga mot öga med en älg och du ska försöka smyga fram kameran ur en ryggsäck....
Men då!
Kameran hänger väl i nackremmen så den är skjutklar? eller?
*ler*
Jag köpte en magväska"OutPack" som funkar hyfsat.
fördelen är att jag ka nvända min vanliga lilla smidiga rygga för allt annat o lämna den på lämplig plats i skogen.

Toploader funkar bra för mig i de flesta fallen men ibland inte alls det beror lite på vad man ska göra. Jag har största modellen för att kunna få plats med en eos5+vg10+100-400mm med motljusskydd, så väskan är lite bänglig ibland.

Fördelar:
funkar när man är aktiv i skogen, gå, cykla
närhet till kameran, max 5 sek.
funkar bra ryggsäck, läs vandring.

Nackdelar:
Inte bra när man ska klättra, träd eller berg
Ser lite konstigt om man går på stan med den hängande i bröstselen.

Det optimala vore naturligtvis flera väskor för olika situationer men man är ju inte hur rik som helst.

Tack för alla svar

Tack för alla svar!!!

Har bestämt mig för en Nova 4 efter alla positiva svar om Nova serien.
Roligt att de var så många som svarade.
Ska ta det försiktigt så jag inte förstör ryggen...

MVH
Per-Olof Nordin

ANNONS
Götaplatsens Foto