Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kan det komma fler vidvikelzoomar?
- Trådstartare Digi
- Start datum
Jonsjoberg
Avslutat medlemskap
det finns ju ett 10-20-nånting just för 1,6x sensorer inte L men.. sen finns det ju 16-35/2,8 L.. Tror inte att de skulle göra några nya just för den anledningen, men jag gissar bara..
Digi
Aktiv medlem
Jonsjoberg skrev:
det finns ju ett 10-20-nånting just för 1,6x sensorer inte L men.. sen finns det ju 16-35/2,8 L.. Tror inte att de skulle göra några nya just för den anledningen, men jag gissar bara..
Problemet är att 10-22 är ett EF-S och går inte att användas på Canons 1D modeller eftersom de har större sensor.
Mvh Markus
Jonsjoberg
Avslutat medlemskap
Jo, men med en större sensor och en mindre crop faktor så borde ju 16-35 alt 17-40 funka.. eller ett fast 14 om du vill ner riktigt.. kostar iofs en del om det ska vara canon..
Digi
Aktiv medlem
Jonsjoberg skrev:
Jo, men med en större sensor och en mindre crop faktor så borde ju 16-35 alt 17-40 funka.. eller ett fast 14 om du vill ner riktigt.. kostar iofs en del om det ska vara canon..
Tänk på att min EOS 20D har 1,6 brännvidsförlängning.
Mvh Markus
Damocles
Aktiv medlem
Du lär nog aldrig se L-objektiv anpassade för 1.6x beskärningsfaktorn. L-objektiven är ju i första hand för de högre segmenten, och där har ju Canon sagt att de satsar på full-format. APS-C format ska ju vara i konsumentklassen, men där lär du inte hitta några L-gluggar.
Vidvinkel på 1.6x är ju det bästa 10-22 om du vill ha Canons. Annars är det 17-40/4L eller 16-35/2.8L som gäller om du vill ha L-gluggar.
Om något så bör de släppa en vidvinkel för full-format som bibehåller skärpa och allt hela vägen ut i hörnen på digitala sidan.
Vidvinkel på 1.6x är ju det bästa 10-22 om du vill ha Canons. Annars är det 17-40/4L eller 16-35/2.8L som gäller om du vill ha L-gluggar.
Om något så bör de släppa en vidvinkel för full-format som bibehåller skärpa och allt hela vägen ut i hörnen på digitala sidan.
Digi
Aktiv medlem
Damocles skrev:
Du lär nog aldrig se L-objektiv anpassade för 1.6x beskärningsfaktorn. L-objektiven är ju i första hand för de högre segmenten, och där har ju Canon sagt att de satsar på full-format. APS-C format ska ju vara i konsumentklassen, men där lär du inte hitta några L-gluggar.
Jo det hela vet jag också
Förstår hur Canon tänker, men det får nog bli ett 17-40 eller 16-35 nästa månad.
Mvh Markus
Carlos
Aktiv medlem
Ja, det vore mycket trevligt. Jag är lite förvånad över att ingen möter Sigmas 12-24 zoom, de härskar ju ostört inom det området (nu pratar jag småbildsformat, 24x36mm, är väl bäst att tillägga)....så undrar jag om det kan komma ett från 15 mm kanske.
Med betekningen L.
Mvh Markus
Supervidvinkel är beroendeframkallande, och även om jag i stort är nöjd med Sigman så skulle jag kunna tänka mig att lägga en slant på ett EF 12-24/4 L, eller åtminstone ett EF 14-40/4 L...!
Digi
Aktiv medlem
Carlos skrev:
Ja, det vore mycket trevligt. Jag är lite förvånad över att ingen möter Sigmas 12-24 zoom, de härskar ju ostört inom det området (nu pratar jag småbildsformat, 24x36mm, är väl bäst att tillägga).
Supervidvinkel är beroendeframkallande, och även om jag i stort är nöjd med Sigman så skulle jag kunna tänka mig att lägga en slant på ett EF 12-24/4 L, eller åtminstone ett EF 14-40/4 L...!
Ja, varför inte.
Väntar tills Jul om inte Canon släpper en sådan glugg, det är ju CashBack på den produkten,
(17-40).
Mvh Markus