Annons

Kan inte ändra betalningsinformation hos Adobe

Produkter
(logga in för att koppla)

Kjell Olsson

Aktiv medlem
Hej alla!

Jag har i vanlig ordning fått mina kreditkort uppdaterade med nya utgångsdatum, vilket medfört att den stående betalningen för Lightroom Classic denna månad inte går igenom......
Blir hänvisad till en Adobe-sajt där informationen skall gå att uppdatera/förnya, men inget av det nya jag skriver in accepteras: nytt utgångsdatum, nytt kreditkort...... allt vägras.....

Är jag ensam om detta problem? Tips?
 
Senast ändrad:

nkarlsson78

Avslutat medlemskap
Hej alla!

Jag har i vanlig ordning fått mina kreditkort uppdaterade med nya utgångsdatum, vilket medfört att den stående betalningen för Lightroom Classic denna månad inte går igenom......
Blir hänvisad till en Adobe-sajt där informationen skall gå att uppdatera/förnya, men inget av det nya jag skriver in accepteras: nytt utgångsdatum, nytt kreditkort...... allt vägras.....

Är jag ensam om detta problem? Tips?
Har du säkerställt att kortet är öppet för internetbetalning utomlands?
 

zosma

Aktiv medlem
Jag kommer inte ihåg exakt, men har för mig att en gång när jag skulle uppdatera, om det sen var hos Adobe eller nåt annat. Hade fått nytt kort med samma nummer som det gamla, bara datum som skiljde, så jag fick först ta bort det gamla för att sen lägga den nya.
 

Kjell Olsson

Aktiv medlem
Jag fick så småningom fatt på en robotbemannad chat, som jag lyckades övertala att lämna över tangentbordet till en mänsklig varelse, som gav mig en länk direkt in i Adobes allra heligaste, tydligen....

Efter att jag matat in samma uppdaterade uppgifter som jag förgäves försökt fixa på den "vanliga" länken gång på gång, fungerar allt nu som det skall...... curiouser and curiouser.......
 
ANNONS