Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kan inte föra över RAW-bilder!

Produkter
(logga in för att koppla)

Flightspotter89

Aktiv medlem
Har haft min 400D ett tag nu och har bara fotat JPEG large ännu och övergick till RAW nu när man har ett till minneskort och till min stora förvåning hittar inte datan några av mina bilder jag tagit i RAW. Har prövat att fota i JPEG på samma laddning kort och då hittar den bara min JPEG-bilder. Hade aldrig några peoblem att föra över RAW-bilder med min D50.

/Simon Brygg

använd canonprogram

Om du använder dina canonprogram så är det inte några problem. EOS viewer utility till att föra över och DPP till att konvertera funkar kanon.

Använder det och har sparat ner filerna till en mapp meen kan bara öppna dem i Viewprogramet men får inte till att göra om filerna i DPP. Står i PS när jag trycker, för över till ps2 att det inte är rätt filer.

Senast ändrad:
?

Förstår inte riktigt hur du menar? Funkar det inte att öppna bilderna i DPP och sedan (efter inställningar) konvertera till Tiff eller JPG?

Går att öppna dem i DPP men inte göra m filerna till rätt format sen. Enligt en polare måste man updatera PSCS2 då 400D:n har nytt RAW-system men vet inte vilken uppdate, någon som vet?

ANNONS
Götaplatsens Foto