Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kan kameran paja utan objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

calle.

Avslutat medlemskap
kan mamerna paja utan objektiv.

tog några bilder idsag utan objektivet på och sen satte jag på objetivet och då värkar ljusmätaren va ganska felaktig och färgbalansen också. vad kan ha hänt.

kna tillägga att när jag tar kort på lampor så blir lampan korekt exponerad mne allt runt om den blir svart och jag har inte spotmätning på. det ser nästan ut som ett tunt grått måln på hela sensorn.

Jag har tryckt på avtryckaren med min 10d och den funkade bra efteråt.

Har du pillat på någon inställning kanske??
Prova att nollställa kameran.

Nej, jag tror inte du kan inte skada kameran på det sättet. Du får nog se över inställningarna på kameran och se om något ändrats.

jag gjorde det igår det blev bildera nästan oranga. sen blev jag lite ledsen idag så jag startade den för att ta ett sista farväl då va den som återupplivad och va på topphumör. fast bateriet tog slut efter en stund.:).

calle. skrev:
jag gjorde det igår det blev bildera nästan oranga. sen blev jag lite ledsen idag så jag startade den för att ta ett sista farväl då va den som återupplivad och va på topphumör. fast bateriet tog slut efter en stund.:).

Funkar den bra igen alltså?

ANNONS
Götaplatsens Foto