Annons

Kenko telekonverter

Produkter
(logga in för att koppla)

gunau

Aktiv medlem
Jag undrar om någon har erfarenhet av Kenkos Pro konverters ihop med Canon 10d? Antagligen kommer jag bara att använda konverter sällan till mitt Canon 100-400 L IS men det skulle vara kul och exprimentera med "extremtele". Canons orginalkonverter är ju väldigt dyr. Går det över huvud taget att få skarpa bilder med de extrema brännvidder det blir fråga om???

Jodå det funkar... Bara man ser till att blända ned ett steg, eller två. 1.4x ger klart bättre kvalité än en 2x. Problemet med en 2x är väl mer att du får f11 som största öppning på 800mm..sen 1 steg ner på det blir ju som bekant f16....och det är VÄLDIGT mörkt..

http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?_q=1&ID=100336

EF 300/4L + EF 1.4x + EF 2x motsv. 1344mm på 35mm-formatet. Det går att få skrpt...ja..

Aha, så det GÅR att stacka även Canons original konverters. Jag trodde bara att det gick med piratprylarna av typen Kenko.Återstår frågan om Kenkos kvalite går att jämföra med Canons egna grejor. Fantastisk bild för övrigt. Tackar för tipset!

Så här blev månen med 100-400IS, handhållen men utan konverter.

Bilagor

• måne beskuren.jpg
    måne beskuren.jpg
    13.4 KB · Visningar: 276
Jo.. det gör den.. Men 2 st stackade orginalkonvertrar ger bättre.. Jag har haft en Kenko Pro300 3x innan.

ANNONS
Götaplatsens Foto