Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kingston SD 1Gb + Canon Ixus = Problem?

Produkter
(logga in för att koppla)

HusKul

Aktiv medlem
någon här som kör med Kingston SD 1Gb i sin
Canon IXUS 40, 50 eller 700
är det några problem

har läst att det va vara problem att
köra med Kingston SD 1Gb

får svara själv

ringde Canon idag
det va problem med Kingston 1Gb
efter 120mb strular kortet
men problemen ska vara löst hos Kingston men dom som lämnat fabriken före augusti strular fortfarande
dvs
nästan alla kingston som finns ute idag strular

Mitt kingston 1gig strulade till min canon ixus 400 och maila kingston och jag ficj skicka in det så fixade dom det gratis till mig det tog 10 dagar

skicka du inom sverige eller?

dom har ju mkt bra priser på sina kort iaf
579:- för 1Gb SD är ju kanon

Det var bara 512 och 1G kort av "standard" och Elite-Pro som inte funkade med Canons kompakter. Ultimate korten funkar alla.

För service: Gå till din butik så kan de ordna med ett utbyte på stående fot.

Det var till tyskland jag skickade det har
här är sidan http://www.kingston.com jag hittade mailadressen jag skrev att jag hade köåt deras 1gigs kort och det funkar inte i min canon
fick en adress tillbaka dit jag skulle skicka kortet och allt var gratis
men vet en som fick tjata lite för att få det fixat så man kan få försöka några gånger

japp men
på butikens hemsida står det att dom inte rekommenderar till Canon IXUS 40, 50 eller 700
så det kan bli svårt att byta då kanske

jag har en ixus40
men kortet tänkte jag använda i mitt Ipaq för att lägga in GPS-kartor
men vill att den ska fungera i min ixus40 oxå

Vilken typ av problem är det?
Hur yttrar det sig?

Köpte i dagarna ett Kingston-minne och har en IXUS 50 så jag skulle gärna vilja veta. Har inte provat grejorna så mycket ännu.

Ok, för jag har ett kort på 512 mb, när jag filmade så filerna blev ganska stora gick det inte föra över filmerna till datorn. Små filer gick (filstorlek 10-30 mb).

Jag kör med Linux och det kommandoradsbaserade programmet gphoto2 http://www.gphoto.org/

Har provat gtkam som gör samma sak som gphoto (använder samma bibliotek libgphoto båda två) utan större framgång.

Antar att problemet ligger hos kortet då?

vet ej

dom säger att det är problem med Kingston 1GB

edit:
prova filma 35mb med min ixus 40 som jag soppa i 512MB kingston
det va inga problem att överföra

men jag använder bara kortläsare
kanske därför

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto