Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kläder, Jackor Mössor
- Trådstartare Digi
- Start datum
RolandM
Aktiv medlem
De får prylarna av försäljare på respektive företag som åker runt och kränger kameror. Små smörjmedel som får fotograferna att välja just den leverantören. Runt jul kommer inköpsavdelningarna att dränkas i julgåvor, som chocklad, ostar, julmat, handukar, allmanackor och högvis med julkort, samtinbjudningar till julbord med allt vad det innebär. Däremellan är det sommarfest och golfturneringar.
Summa sumarium är fotobranschen rätt lika övriga delar av näringslivet.
Summa sumarium är fotobranschen rätt lika övriga delar av näringslivet.
Incarlight
Aktiv medlem
Dessa står arrangören för. Man kan se dem som väl synliga fototillståndDigi skrev:
Särskilt de platsjackorna de har på sej på fotbollsmatcher. Som det står "Photographer" på!
LostInSpace
Aktiv medlem
usch vem vill ha på sig sånt? eller är det bara jag som inte gillar att se ut som en fotograf (med kameramärkeskläder, fotovästar, kepsar, bälten, stora ryggsäckar och allt vad den innebär)? 
Peter.H
Aktiv medlem
Digi skrev:
Kläder som proffsen har på sig.
Hej, jag undrar hur alla pressfoto/proffsfotografer får tag på alla Canon-Nikon västar mm. Alla kepsar de har på sej.
Särskilt de platsjackorna de har på sej på fotbollsmatcher. Som det står "Photographer" på!
Tacksam för svar...
Mvh Markus Asp
Jackorna med Canon-Nikon-Logga, får vi köpa som vilken annan person som helst. Det är sannerligen inget vi får gratis
Det västarna och andra jackor finns på bland annat på http://www.scandinavianphoto.se
Orange/Gul fotoväst på fotbollsmatcher, får man låna under tiden. Detta för att arrangören tydligt skall kunna skilja fotografer (som nästan alltid sitter på innerplan) mot andra som arbetar runt omkring en match.
Hoppas detta klargjorde lite.
Ribbe
Aktiv medlem
LostInSpace skrev:
usch vem vill ha på sig sånt? eller är det bara jag som inte gillar att se ut som en fotograf (med kameramärkeskläder, fotovästar, kepsar, bälten, stora ryggsäckar och allt vad den innebär)?![]()
Jag vill ha på mig sånt
Digi
Aktiv medlem
Ribbe skrev:
Jag vill ha på mig sånt![]()
Håller med!
Peter.H
Aktiv medlem
Bluedude skrev:
svart canon fotoväst skulle jag vilja ha men har ej hittat nån stans. nån som vet var jag hittar en sådan eller nån som råkar ha en över... ?
Svarta finns på ovan länk i mitt tidigare meddelande.
Eller om du besöker deras butik i Mölndal.
Digi
Aktiv medlem
Re: Re: Kläder, Jackor Mössor
Snälla Peter!
Skicka en länk till sidan, har inte hittat den ännu!
Guida mej genom djungeln!
Mvh Markus
Peter.H skrev:
Jackorna med Canon-Nikon-Logga, får vi köpa som vilken annan person som helst. Det är sannerligen inget vi får gratis![]()
Det västarna och andra jackor finns på bland annat på http://www.scandinavianphoto.se
Orange/Gul fotoväst på fotbollsmatcher, får man låna under tiden. Detta för att arrangören tydligt skall kunna skilja fotografer (som nästan alltid sitter på innerplan) mot andra som arbetar runt omkring en match.
Hoppas detta klargjorde lite.
Snälla Peter!
Skicka en länk till sidan, har inte hittat den ännu!
Guida mej genom djungeln!
Mvh Markus
Incarlight
Aktiv medlem
Kan det vara så att märkesvästarna på scandinavian photo är reklamgåvor från resp. tillverkare, och inte finns på nätet eftersom de då inte alltid har såna i lager?
Kollade nyss på kvittot för min väst, och priset låg iaf på 200kr, att jämföra med 650kr för den billigaste Cook-västen. Därav teorin ang. tillgång.
Eller så är de billiga för att man blir till en levande reklamtavla med en märkesväst ;-)
Kollade nyss på kvittot för min väst, och priset låg iaf på 200kr, att jämföra med 650kr för den billigaste Cook-västen. Därav teorin ang. tillgång.
Eller så är de billiga för att man blir till en levande reklamtavla med en märkesväst ;-)
Peter.H
Aktiv medlem
Incarlight skrev:
Kan det vara så att märkesvästarna på scandinavian photo är reklamgåvor från resp. tillverkare, och inte finns på nätet eftersom de då inte alltid har såna i lager?
Minns jag inte fel, så kostar en fotoväst (svart) där det står Canon på, 1495:- Det är kanske inte så jättebilligt
Incarlight
Aktiv medlem
Hmm... Min kostade 200kr (svart Canon)Peter.H skrev:
Minns jag inte fel, så kostar en fotoväst (svart) där det står Canon på, 1495:- Det är kanske inte så jättebilligt![]()
MattiasL
Aktiv medlem
LostInSpace skrev:
usch vem vill ha på sig sånt? eller är det bara jag som inte gillar att se ut som en fotograf (med kameramärkeskläder, fotovästar, kepsar, bälten, stora ryggsäckar och allt vad den innebär)?![]()
Nejdå, vi är fler (ryser). Illa nog med vertikalgrepp.