Annons

klent?

Produkter
(logga in för att koppla)

MagnusKlingenberg

Aktiv medlem
Intresset finns. Det verkar bara dom om ingen av oss tar tag i att ordna några träffar.
Det gjordes några försök i våras men jag har själv inte haft så mycket tid i höst att dra igång saker.

Men har du något förslag så tror jag nog att något går att organisera
 

MagnusKlingenberg

Aktiv medlem
Lokal var vårt stora bekymmer i våras. Så vi träffades på stan och gick runt lite i parkerna.

Det hade varit kul om vi kunde låna en lokal och leka lite med produkt/porträttfoto nu när vädret inte är så roligt att var ut i längre stunder
 

lahoo

Aktiv medlem
Jag har en massa studioljus men ingen plats eller lokal.
Vintertid lockar det föga att vara ute så mycket men kanske något fik utan hög ljudnivå som inte invänder mot att man sitter där ett tag?
 

lahoo

Aktiv medlem
Ola: Vilka tider passar dig bäst.
Vardagar efter 18 och helger gäller för mig som generellt bäst.
 

coper

Avslutat medlemskap
Vad säger folk om att ta en lite foto träff på onsdag nästa veckan 12 januari kl 18:00?

Ända som finns kvar att lösa är isf plats/lokal, samt vad man ska ha för tema..

Just nu är det ju lite mörkt och för kallt för att vara ute och fota på sena kvällar, men man kan ju alltid fotografera inomhus.
 

lahoo

Aktiv medlem
Jag kan 12 januari men var... jag har inte så värst mycket plats hemma hos mig men för snack och fika finns rum.
 

coper

Avslutat medlemskap
Jag funderade på om vi ska försöka göra så att vi träffas på Brogatan (Hotel Lundias resturang/bar) så kan man ta sig något till kvällsmat om man vill det eller bara något att dricka och prata lite.

Om man sedan känner för det så kan jag iaf tänka mig ta med stativ för lite kvällfotografering i statsmiljön.

Vad tycker folk om 18:30 nere i vid Lundia?
 

lahoo

Aktiv medlem
Det funkar bra.

Jag funderade på om vi ska försöka göra så att vi träffas på Brogatan (Hotel Lundias resturang/bar) så kan man ta sig något till kvällsmat om man vill det eller bara något att dricka och prata lite.

Om man sedan känner för det så kan jag iaf tänka mig ta med stativ för lite kvällfotografering i statsmiljön.

Vad tycker folk om 18:30 nere i vid Lundia?
 

lahoo

Aktiv medlem
Jag tar väl med mig en kamera som igenkänningstecken, lättare det än att ta med en 170cm octabox. :)
 

oskar.e.nilsson

Ny medlem
Hejsan!

Hade oturen att hitta denna tråd dagen efter ni träffades... Men tänkte höra hur det gick och om ni pratade om att arrangera något sådant igen?

Ha det fint :) / Oskar
 

MagnusKlingenberg

Aktiv medlem
Jo det var en enkel kväll där vi satt och snackade om lite allt möjligt för att några av oss sedan gå en vända och leka med portabla blixar. Blev nog inga direkta toppenbilder.

Dock var det en del förbipasserande som tittade när vi fotograferade en lekplats mitt i natten och det blixtrade lite överalltifrån.

Jag skulle våga säga vi definitivt vill ordna något liknande igen. Inga datum ännu dock. Men håll koll på forumet.
 
ANNONS