Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Klickandet på FS

Produkter
(logga in för att koppla)

Njård

Aktiv medlem
Är det bara jag som hoppar högt varje gång det hörs ett kamera klickande när man är inne på FS? Ska man verkligen tvinga på folk ljudreklam? Visst, jag kan stänga av ljudet på datorn men det vill jag inte. Sen vet jag faktiskt inte vilken reklam det kommer från heller så det är kanske meningen att man ska titta till på de olika reklamen. Kanske jag ska stänga av all reklam, det kan man ju faktiskt så heder åt Fotosidan för det.

Jag hör inget, men så har jag också blockerat all reklam (det går att göra varesig fotosidan låter dig göra det eller ej) och det kommer jag fortsätta göra så länge den låter, rör sig eller använder flash.

Det var en annons för en Webbutik som hade 60% rabatt på hela sortimentet i helgen. De skulle tydligen byta lokal.

Sådan där skit borde man slippa som betalande medlem. Jag har också blockerat reklam, mycket pga just fotosidans störande annonser.
Med så mycket reklam borde intäkterna göra det möjligt att prestera ett innehåll med mer substans. Nu är det väldigt tunnsått mellan de egna artiklarna. Det mesta är upprepning av "pressmeddelanden" (läs marknadsföring) eller länkar till artiklar på andra fotosajter. Går alla resurser till att moderera forumet?

Klickandet OK

.....men inte den blinkande SONY-annonsen. Kan ni inte ta bort åt mig jag vill inte se den längre. Troligen negativ reklam för SONY.

Även om jag tagit bort reklamen nu så hör jag fortfarande klicket av kameran. Så det hjälpte tydligen inte. Hoppas de snart tar bort det i alla fall:)

Ghostery är ett alldeles ypperligt webläsar-plugin för att blocka i princip all form av reklam och oönskad cookie-tracking som förekommer på i stort sett alla websidor nuförtiden.
Bara här på fotosidan blockeras, förutom all störande reklam, följande tjänster:

AdForm
Facebook Social Plugins
Google Adsense
Google Analytics

Pluginet finns till alla de stora webläsarna, och är gratis, så klart.
Dessutom laddar sidor snabbare, tack vare allt onödigt tjafs man slipper.

http://www.ghostery.com

ANNONS
Götaplatsens Foto