Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

KM A200 / Handlesugen

Produkter
(logga in för att koppla)

eldaren3

Avslutat medlemskap
Är det någon som vet hur A200 står sig idag som nyköp mot ex panasonics FC20 o Canon Powershot S2 IS eller är det enda vettiga köp att gå till en budget dslr typ KM 5D ex.
Eller är a200 förlegad för att vara ett vettigt köp idag ca: 1500 billigare
Är sugen på att byta men kan inte bestämma vad som är ett vettigt köp
Mvh Björn

Senast ändrad:
Jag hade själv en A200 men bytte till en 5D för ett halvår sedan.
A200 är en kanonbra kamera, ingen tvekan om det. Men allt beror på vilka ambitioner du har och vilka funktioner du använder.
Prioriterar du kvalitet slår inget en dslr. Dock så får man lägga ut en del pengar på optik också. Brännvidden på A200 räcker gott och väl till de allra flesta glada amatörer. Det jag störde mig mest på var bruset vid högre iso. Bilderna vid iso 800 var i stort sett oanvändbara, de var brusigare än 5D vid iso 3200.
Sedan har ju A200 lite fler funktioner som videoinspelning och vridbar skärm.

Nu vet jag inte så mycket om de andra kamerorna du skrev om men jag är övertygad om att A200 står sig mycket bra i det gänget. Det bästa är att gå in på www.steves-digicams.com och titta på exempelbilder tagna på samma motiv med olika kameror. Steve brukar vara väldigt positiv i sina recensioner men exempelbilderna är jättebra för att jämföra kameror.

En viktig faktor är också hur kamerorna känns. Gå in i en fotobutik och be att få klämma lite på dem. Personligen så var A200 lite liten för mina stora händer, 5D ligger mycket bättre i handen.

Lycka till!

Tack Emil
Jag läser o läser så jag snart inte vet ut eller in
men bildkvalliten är ju viktig precis som du säger,men det känns som en dslr suger mycket pengar efter inköpet blixt optik osv.
Samt att alla leverantörer spyr ut nya kamrer hela tiden detta är inte lått....
Björn

ANNONS
Götaplatsens Foto