Annons

KOmmentar till 400d med Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM

Produkter
(logga in för att koppla)

Doppsko

Medlem
Hej,

Jag befinner mig i Japan och planerar att inhandla en digital systemkamera. Mina funderingar går kring en 400d med Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM objektivet. Priset inkl. batterigrepp blir ca 12000kr. Är det någon som har erfarenhet av den här kombinationen?

Och så den klassiska funderigen. Får jag bättre bilder med en Canon 30d och ett Sigma EX 18-50/2,8 än med 400d och Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM. Priset för de båda varianterna är ungefär det samma.
 

Thomas Olinger

Aktiv medlem
Fundera på vilken av kamerorna som du tycker passar bäst i handen och som har det handhavande som du vill ha. Jag har själv 20D och är jättenöjd, tror inte att jag nu skulle gilla den mindre 350:an eller 400:an. Det är väl en smaksak. Bildkvalitén verkar ju vara på topp enligt olika tester med båda kamerorna.

Objektiven... jag skulle själv valt 17-55 IS(!) för Sigmat. Nu har jag inte något av objektiven och jag har heller inte provat dem, men stabilisering verkar vara rätt så bra.

Lycka till med valet och hoppas att någon annan mer kunnig på området svarar.
 

ulricahdesign

Aktiv medlem
Spontant skulle jag säga att kör på paketet med 400'n.. det låter som ett bra paket!

Men du måste känna på kamerorna och bestämma utefter det.. visst har ju 30'n något fler funktioner men frågan är hur många av dom du skulle använda?
 

AFJ

Aktiv medlem
Jag är mycket nöjd med min kombination av 400D och 17-55 2.8 IS. Jag har aldrig upplevt 400D som för liten men har ändå skaffat ett batterigrepp till den. Det underlättar verkligen fotandet i stående format och så räcker ju batterierna i evigheter.

IS är verkligen ett stort plus och med 2.8 och kamerans goda prestanda på höga ISO så klarar man sig utan blixt i många situationer.

Lycka till!

PS. Lite avunsjuk på priset - jag gav väl nästan lika mycket för bara objektivet... ;)
 

sajbermartin

Aktiv medlem
Doppsko skrev:
Hej,

Jag befinner mig i Japan och planerar att inhandla en digital systemkamera. Mina funderingar går kring en 400d med Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM objektivet. Priset inkl. batterigrepp blir ca 12000kr. Är det någon som har erfarenhet av den här kombinationen?

Och så den klassiska funderigen. Får jag bättre bilder med en Canon 30d och ett Sigma EX 18-50/2,8 än med 400d och Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM. Priset för de båda varianterna är ungefär det samma.
Får man fråga vars du hittade det paketet för det priset ??
 

Doppsko

Medlem
På Yodabshi i Japan. Var där och storhandlade idag!

Canon Kiss digital X (400D)
EF-s 17-55/2.8 IS USM
Betterigrepp
Extra batteri
UV filter
Motljusskydd
Displayskydd

Har inte hunnit prova så mycket än, men det känns väldigt mustigt det lilla jag provat.
 

Doppsko

Medlem
Skugga från objektivet

Hej,

Har märkt att det ofta blir en skugga från objektivet i underkanten på bilden då jag använder blixt. Den kommer förståss från att blixten är för låg och att objektivet är för långt. Har någon nått tips hur man undviker detta?
 

Mafor

Aktiv medlem
Vet någon vad Canon EF 85/1,8 USM kostar i Japan? Jag har en kompis som skall dit och kanske kan köpa ett åt mig.
 

Mafor

Aktiv medlem
Hmmmmmm... ja nu är ju min Japanska ganska rostig. Det finns inte en engelskspråkig variant på samma sida?
 
ANNONS