Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kommer D70:n att försvinna?
- Trådstartare Taka
- Start datum
jorgene
Aktiv medlem
Tveksamt om den överlever längre än PMA i februari, då D70:n ju är tre år gammal. Vecka 49 börjar t.ex. Cyberphoto "dumpa" ut D70s, vilket brukar vara ett säkert tecken på att "nåt är på gång".
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=D70S1870
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=D70S1870
StateOfTrance
Ny medlem
Hallå allesammans...
Är ny här på forumet. Heter Patrik och jag är något intresserad av fotografering.
Det roliga med just denna tråd var att jag av ren slump hitta den och där skrev ni att cyberphoto "slumpa" ut D70s...
Nu till det roliga jag har nu beställt en D70s med 18-70 objektiv med minneskort och väska..
Ska bli skit skoj att få börja fota på riktigt..
MVH
Putte
Är ny här på forumet. Heter Patrik och jag är något intresserad av fotografering.
Det roliga med just denna tråd var att jag av ren slump hitta den och där skrev ni att cyberphoto "slumpa" ut D70s...
Nu till det roliga jag har nu beställt en D70s med 18-70 objektiv med minneskort och väska..
MVH
Putte
StateOfTrance
Ny medlem
Kommer jag absolut göra.. Ska bara försöka lära mig grunderna på kameran..
Sen så ska här tas bilder och läggas upp.
MVH
Putte
MVH
Putte
avslutat_bj
Aktiv medlem
JA, JÄKLAR!!!
Den är väck! Jag hade den i fotoväskan och plötsligt har den dematerialiserats!
Det är nästan otäckt att föraningarna hänger i luften så där ett tag innan det händer.
Den är väck! Jag hade den i fotoväskan och plötsligt har den dematerialiserats!
Det är nästan otäckt att föraningarna hänger i luften så där ett tag innan det händer.
schang
Aktiv medlem
Re: Re: Kommer D70:n att försvinna?
Lååångsökt syftningsfel, vilket ibland tål förtydligas av en smiley... ;-)BengtJohnsson skrev:
JA, JÄKLAR!!! Den är väck! Jag hade den i fotoväskan och plötsligt har den dematerialiserats!
avslutat_bj
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Kommer D70:n att försvinna?
Ja, det kanske hade varit bra. Lite skakis var jag i alla fall, innan jag hittade kameran i vardagsrummet nyss...
schang skrev:
Lååångsökt syftningsfel, vilket ibland tål förtydligas av en smiley... ;-)
Ja, det kanske hade varit bra. Lite skakis var jag i alla fall, innan jag hittade kameran i vardagsrummet nyss...
schaki
Aktiv medlem
Lorryquai skrev:
Skratta ni, gör det!
Men om hundra år, när allting kommer omkring, då lär D70 /D70s vara utdöd.
Läskigt va!!![]()
//Lorry
Det lär nog finnas nog en och annan fungerande D70.
Dock är det mindre troligt att det finns batterier att få tag i.
D1 tror jag kommer leva längre, tack vare bättre hållbarhet.
Men även där lär tillgång på batterier va ett problem, som med alla andra kameror som drivs med spcecialBatterier.
Blir intressant att se hur länge AA-batterierna kommer att leva kvar.
schaki
Aktiv medlem
Taka skrev:
Värt att skaffa en medans de fortfarande finns?
Är det svårt att hitta mer prisvärd kamera då den säljs ut med 18-70 objektivet på cyberphoto?
Kan nog va svårt.
Persoligen hade jag nog valt D80, då den har större sökare och är användbar på högre iso.
Elgas
Medlem
Har sneglat o dreglat på en D80 sedan den släpptes nu i "höstas" men när cyberphoto dumpa priserna på D70s kunde jag inte hålla mig. Som nybörjare och betala 4500 mer för en D80 kändes inte berättigat. Kan ju nu lägga ettpar tusen extra på ett fint teleobjektiv. Tror det blir nog så bra det.