Jag ser det såhär: Säg att det finns en naturlag som säger att ljusets hastighet är x kilometer i sekunden (vilket det också finns

. Då är den snabbaste farkost du kan bygga en som går i just x kilometer i sekunden.
Däremot om någon säger: du kan inte bygga en farkost som går i x kilometer per sekund för förbränningsmotorn klarar inte det. Då kan du räkna med att någon bygger en annan motortyp som klarar det, det är bara en tidsfråga. Däremot kan ingen bygga en motor som övervinner den fysikaliska begränsningen, hur lång tid du än har på dig.
I sensorns fall så begränsas den av fysikaliska lagar (det fotoniska bruset). Dvs oavsett teknik kan man bara komma så långt som naturen medger.
I inbyggd antiskakfunktionsfallet (långa ord blir det på svenska) så var det endast en teknisk begränsning (tung sensor, långsamma motorer), sådanna begränsningar övervinns alltid förr eller senare, vilket också visade sig vara fallet.
Man är inte dum för att man tvivlar och är öppen för nya ideer, det är ju en förutsättning för utveckling. Jag är absolut ingen expert på sensorer och allt jag skriver måste givetvis kollas upp innan det tas som en sanning (men det gäller såklart allt och alla).
/Daniel
Bara 4h timmar kvar på jobbet