Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kommer proffsgluggarna sjunka i pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

Digi

Aktiv medlem
Hej, jag undrar eftersom jag ska köpa lite nya objektiv till min kamera. Men kommer de verkligen att sjunka i pris. 70-200 f/4 L och de andra?
Ska man vänta?

Hej,

Jag hoppas att din förhoppning slår in, skulle själv behöva handla lite.

Men.. jag ser tyvärr ingen direkt anledning att tro det. Optiken, speciellt om det skall vara "bra" kostar like mycket som innan att tillverka.
Man kan inte som med en digitalkamera dra nytta av komponent utvecklingen klämma in mera finneser till lägre pris på varje ny model.

Och det finns dessutom en efterfrågan på objektiven till det pris dom har idag.

När det kommer nya, bättre, versioner så brukar det dock finnas möjligheter att göra bra affärer på det som finns i lager och på begagnat marknaden.

Knappast

Canon sänkte ju priset på i stort sett samtliga gluggar med 10-30% för något år sedan. Eftersom deras gluggar generellt sett är bra mycket billigare än Nikons så tror jag knappast en sänkning är aktuell förän Nikon vrålsänker sina svindyra gluggar. (jfr 100mm macro t.ex)

ANNONS
Götaplatsens Foto