Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konstfilter?

Produkter
(logga in för att koppla)

Canonliza

Aktiv medlem
Nån som vet vart man kan få tag på konstfilter? Ni vet såna där man tex får samma ansikte 9 ggr eller andra spejsade effekter i bilden.
Heter dom nåt speciellt?
Jag tycker jag försökt leta, men hittar inga nånstans. Därför börjar jag undra om jag söker på fel "namn" med.

//Liza

Även Hoya (deras heter multivision) och B+W (deras heter Prism och finns under Special Effects i katalogen) har denna typ av filter.

Jag skulle inte rekommendera dem om man inte bara måste ha dem för något speciellt. Denna typ av effekter blir man ganska snabbt trött på. Dessutom är de ganska dyra och jag tror inte många fotohandlare har dem i lager, så det är nog beställning.

Cokin som Boris nämnde brukar vara billigare än Hoya/B+W och jag har hittat liknande av deras i fyndlådor, så om man har tur... Det verkar som om andra också tröttnat på dem :)

[Edit: Yvonne hann före med länken till B+W...]

Tack alla för svaren! Ja jag hade nog inte tänkt lägga en förmögenhet på såna filter, men jag har en del idéer jag vill förverkliga ;)
Ska kolla Tradera först låter det som :D

//Liza

Oj..kaffebrus...vilka priser. Men allvarligt..hur kan det vara så billigt där? Spontant undrar man ju vad som är fel...

//Liza

ANNONS
Götaplatsens Foto