Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Koppla blixt mellan Hasselblad 500C/M, planar 120mm och en Nikon SB-blixt.
- Trådstartare Johan Rosenlind
- Start datum
Kim Westlund
Aktiv medlem
Jag vet inte vad det är för kontakter på nikon-blixten, men jag har själv löst problemet med hjälp av en sån här (min canon-blixt har inga kontakter för synk-kablar):
www.photax.se
Och en PC-synk-sladd (jag hittade en på 4m då jag köpte):
kaffebrus.com
Blixtsko-adaptern sätter du på blixten, och så kan du köra PC-synk-sladden mellan adaptern och objektivet.
Jag köpte två blixtskoadaptrar för att även kunna använda blixten off camera med andra kameror som inte har pc-synk-kontakt. Med hjälp av blixtskoadapter och synk-sladd har jag även kunnat köra trådlös avfyrning av blixt med hjälp av ett sånt här set:
JJC SC-2 BLIXTSKO ADAPTER MED PC-UTTAG
Blixtskoadapter används t.ex när man vill ansluta en studioblixt till en digitalkamera, som har blixtsko, men saknar synkuttag. Standard blixtsko.
www.photax.se
Och en PC-synk-sladd (jag hittade en på 4m då jag köpte):
Allt för din studio och din kamera
Kaffebrus har allt för din studio! Vi är en fotobutik på nätet med ett brett sortiment av kameratillbehör, stativ och ljus för både bild och video. Snabb leverans och fri frakt från 1000 kr!
Blixtsko-adaptern sätter du på blixten, och så kan du köra PC-synk-sladden mellan adaptern och objektivet.
Jag köpte två blixtskoadaptrar för att även kunna använda blixten off camera med andra kameror som inte har pc-synk-kontakt. Med hjälp av blixtskoadapter och synk-sladd har jag även kunnat köra trådlös avfyrning av blixt med hjälp av ett sånt här set: