Annons

Kortkommande i Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

Simeon O

Aktiv medlem
Händer emellanåt att alla mina verktygsfönster i Photoshop CS försvinner. Brukar hända i samband med att jag använder tangentkombinationerna för kurvor och kontrast. Troligtvis så råkar jag komma åt en kombination av misstag. Någon som tror sig veta vilka tangenter det är jag råkar komma åt, och ännu bättre, någon som vet med vilka tangenter jag smidigt trollar fram mina verktygsfönster igen? Inget jättestort problem, men ganska irriterande. Tacksam för tips och hjälp.

Det är inte den. Övre verktygsraden och statusfälten försvinner inte som när man använder tab. Tror det är ctr+någon tangent kring å,ä,ö...

Lasse H skrev:
Tab+shift så försvinner paletter.
Tab+shift igen så kommer dom tillbaka.

Inte den heller, för då ligger verktygen kvar. I mitt fall så försvinner de också. Däremot kanske jag kan använda era tips för att få fram paletter och verktyg nästa gång de försvinner.

Simeon O skrev:
Inte den heller, för då ligger verktygen kvar. I mitt fall så försvinner de också. Däremot kanske jag kan använda era tips för att få fram paletter och verktyg nästa gång de försvinner.

Det var märkligt.
Hoppas du är vänlig och meddelar vad det var om du kommer på det.

Simeon O skrev:
Däremot kanske jag kan använda era tips för att få fram paletter och verktyg nästa gång de försvinner.

Fönster/Arbetsyta/Spara arbetsyta. Sen väljer du en av de sparade arbesytorna nästa gång de försvinner.

Fast även jag tycker att det låter som att det är tabb-tangenten som du kommit åt. Skumt.

// Jonas

ANNONS
Götaplatsens Foto