Annons

Kostnad för utskrift på skrivare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Jag går i tankar om att eventuellt infförskaffa mig en fotoskrivare, för att få arslet ur vagnen och skriva ut lite bilder då och då!

Nu är min fråga, om man skriver ut 10x15 bilder, vad kostar det per bild? (Papper och bläck)?
(Förstår att det skiljer mellan skrvare och vilket papper, men på ett ungefär).

Hur pass mycket sparar man genom att skriva ut 4 bilder på ett A4 och sedan klippa? (eller skära)?

Nån som har nån att rekomendera?
Bör klara minst A4 format! Pris: Ja, beror helt på!
Bör ge BRA kvalitet på bilderna!

/Jocce

Att skriva ut så små bilder som 10x15 cm är dyrare med bläckstråle än att köra via nån onlinetjänst. Vid A4 är det i princip jämnt skägg.

Du kan inte skära ner ett A4 om du vill ha fyra 10x15-kopior. Du får ut max två.

Jag gillar att ha egen bläckstråle för att kunna se mina alster på papper när jag får en impuls. Men jag skulle aldrig få för mig att göra en mindre kopia än A5 med den tekniken.

Riktiga kopior från ett onlinelabb har dessutom en beprövad hållbarhet. Bläckstrålekopior skall helst förvaras isolerade från luft.

Bra kvalitet får du annars från de flesta fotoskrivare på marknaden idag. Och apparatinköpet är inte dyrt om du håller dig till A4.

Hej! Jag har en Epson 2100 och är riktigt nöjd med den. Den klarar upp till a3+. Kostnaden för ett a4 i full bläckbesprutning ligger på ca. 15 kr (utan pappret), hittade den uppgiften på nån hemsida.
/tj

Thomasis skrev:
Hej! Jag har en Epson 2100 och är riktigt nöjd med den. Den klarar upp till a3+. Kostnaden för ett a4 i full bläckbesprutning ligger på ca. 15 kr (utan pappret), hittade den uppgiften på nån hemsida.
/tj
Ja, det är samma uppgift som jag fick från Cyberphoto när jag frågade om 2100. Sedan beror det förstås på vilket papper man använder, priserna varierar ju mycket.

ANNONS
Götaplatsens Foto