** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Kraschad K10D

Produkter
(logga in för att koppla)

Didgeridoohan

Aktiv medlem
Tappade just min K10D i golvet och blev påmind om hur välbyggd min gamla pansarvagn till MX var. Den har jag tappat oräkneliga gånger (jag är lite klantig) men den har alltid fungerat lika bra.

Hur tror ni vädertätningen fungerar nu... Tack och lov för drulleförsäkring!
 

Bilagor

  • 174424.jpg
    174424.jpg
    27.3 KB · Visningar: 756
Usch vad tråkigt! Vad blir ersättaren? K20D?

Lite tråkigt faktiskt... Har inte hunnit prata med försäkringsbolaget än, men jag räknar inte med att få så överdrivet mycket. Den är ju trots allt nästan 2 år gammal och elektronik har ju en helt sjuk värdeminskning över tid. Jag är glad om jag kan få vad jag hade fått om jag sålt den...

Får väl spara lite och önska mig en K20D i julklapp.
 
Tappade du den på ett vanligt slätt golv? Vad var det för golvmaterial? Hur långt föll den?

Är lite förvånad över en så stor skada från ett vanligt litet fall. Jag har varit övertygad om att den där plasten är stark som tusan, och dessutom elastisk och inte spröd. Kan ju vara så att du haft otur med ett materialfel. Kanske kan vara värt att kontakta Pentax och fråga, jag tycker inte skadan ser normal ut.
 
Tappade du den på ett vanligt slätt golv? Vad var det för golvmaterial? Hur långt föll den?

Är lite förvånad över en så stor skada från ett vanligt litet fall. Jag har varit övertygad om att den där plasten är stark som tusan, och dessutom elastisk och inte spröd. Kan ju vara så att du haft otur med ett materialfel. Kanske kan vara värt att kontakta Pentax och fråga, jag tycker inte skadan ser normal ut.
Håller med om att det ser väldigt demolerat ut för att endast ha blivit tappad i golvet. Som sagt plast brukar vara lite elastiskt och inte reagera på det vis den gjorde på din kamera. Om kameran nyligen varit ute och blivit kall kan det vara en del av förklaringen.
 
Otydlig

Jag var nog mycket otydlig, plus att det var några år sedan jag läste matrialllära.......plast formförändrar inte utan tål i förhållande till sin vikt mycket höga krafter utan att vare sig formförändra eller spricka. När det väl omformas så spricker det istället :)

Tack för att du fick mig att läsa på

Martin
 
Det var mest det att du beskrev plasten som sådan rätt bra, men du använde absolut fel ord - ja motsatt ord mot vad du menade.
 
Tänkte ge en liten uppdatering:

Fick ett kostnadsförslag från Zieger Teknik häromdan. Höll andan när jag öppnade kuvertet, men blev glatt överaskad när jag läser 1279 kr. Hade väntat mig bra mycket mer.

De ska byta bottenplattan, fixa till minneskortsluckan (mekanismen fungerade inte alls) och byta AE-L knappen (hade redan tidigare ibland aktiverats när jag snurrade på e-rattarna, så nu fick jag ju det fixat också).

Nu är det bara vänta som gäller... Det allra svåraste!
 
ok,det var väl överkommligt.
tror att drulle är mer om du skulle råka ha sönder någon annans kamera eller river ner finglasen i någon butik,ett allrisktillägg på hemförsäkringen är det nog som gäller.tror jag
 
Jo, det har du rätt i... Det är ju faktiskt en allriskförsäkring jag har, men "drulle" är liksom ett mycket roligare ord. Å andra sidan är det ingen mening att använda försäkringen nu när kostnaden blir så pass låg.
 
ANNONS