Ida Frid
Aktiv medlem
Jag har inte jobbat så mycket med RAW, men igår fotade jag ett helt bröllop i RAW, och är redan nöjd med hur man kan fixa med bilderna efteråt. Brudparet ville gärna ha en bild att ha på sin TV-skärm nu på förmiddagen när de skulle ha en brunch, så jag tänkte skicka en...
Så det brinner i knutarna. Och problemet är att jag först fixat bilden i Canons program Raw Image Task och därifrån sparat den i TIFF. Den är nu 58 mb, och när jag tagit in den i Photoshop och jobbat klart med den kan jag inte spara den i JPG! Det finns en massa alternativ listade men inte JPG. Jag har skrivit ".jpg" som filändelse, men den är ändå en 58 mb TIFF-fil!!!
Vad göra? Jag har Mac OSX som operativsystem, om det tillför nåt.
Väldigt tacksam för svar!!!
Så det brinner i knutarna. Och problemet är att jag först fixat bilden i Canons program Raw Image Task och därifrån sparat den i TIFF. Den är nu 58 mb, och när jag tagit in den i Photoshop och jobbat klart med den kan jag inte spara den i JPG! Det finns en massa alternativ listade men inte JPG. Jag har skrivit ".jpg" som filändelse, men den är ändå en 58 mb TIFF-fil!!!
Vad göra? Jag har Mac OSX som operativsystem, om det tillför nåt.
Väldigt tacksam för svar!!!