Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kultur/fotoresa till Malaysia/Indonesien.

Produkter
(logga in för att koppla)
Var åker man om man vill se/fota "orörd" kultur i området Malaysia/ Indonesien?

TT

Jag skulle skynda mig till borneo innan allt var nerhugget om jag va du... Bör dock noteras att det finns en sjuk mängd med blodiglar i borneo. Bara så att du är medveten om att du kommer få plocka iglar=D Men jag 'är säker på att du kommer tycka att det är värt det.

//Daniel
 
På Malaysiska sidan av Borneo finns det vissa delar inåt landet som inte är förstört av massturismen eller nerplöjt för palmplantage. I naturresarvatet Batang-ai och alla grenfloder hittar du byar med som lever på starka gamla traditioner.
Även i på den Indonesiska sidan, Kalimantan finns det mycket att uppleva om du kan komma bort från turistspåren på östkusten.

Hela Sumatra är ganska orört av västerlänska turister, men västa delen och Mentawai öarna är väl mest intressant om man vill uppleva någon utöver det vanliga.

Om du är intresserad av udda kulturer är nog Baliem valley på Irian Jaya, Papua platsen. Ta någon eller några veckors vandring för att komma nära befolkningen.
 
ANNONS