Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lägga samman

Produkter
(logga in för att koppla)

Lyzio

Medlem
Hur gör jag för att lägga ihop flera bilder i photoshop, jag har sätt många som gör det och letat mig död i ögonen genom internet för att hitta hur jag gör.
 
Hur gör jag för att lägga ihop flera bilder i photoshop, jag har sätt många som gör det och letat mig död i ögonen genom internet för att hitta hur jag gör.
Precis som i vilket microsoftprogram som helst, tryck Ctrl A (markera allt) tryck Ctrl C (kopiera), ta fram din nästa bild och tryck Ctrl V (klistra in) och din bild har nu två lager, sedan är det bara att fortsätta klistra in!
/Christer
 
jo men då lägger jag ju bara på ett nytt lager, har jag tex 10 bilder som ska bli en då kan jag väl inte bara klistra in en massa nya lager.
 
jo men då lägger jag ju bara på ett nytt lager, har jag tex 10 bilder som ska bli en då kan jag väl inte bara klistra in en massa nya lager.
Du får välja ett blandningsläge åxå för dom olika lagerna, kanske bättre om du förklarar vad du vill ha gjort med dina bilder så ska vi nog hitta en lösning åxå!
/Christer
 
Jag vet inte hur mycket photoshop du kan men sen har du opacity-reglering på varje lager dvs. genomskinlighet, du bestämmer hur mycket ett lager syns genom ett annat!
 
ANNONS