** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Lätt stativ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Stativet jag länkar till passar till min Nikon D5100, right?

Alla stativ passar alla kameror, de har en 1/4" gänga på kulleden eller snabbplattan eller hur man nu fäster kameran. Alla kameror sedan urtiden (min Kodak från sent tjugotal också) har en 1/4" gänga undertil.

Sedan kan man ju diskutera om just det stativet är lämpligt till något alls, men det är en annan historia,
 
Alla stativ passar alla kameror, de har en 1/4" gänga på kulleden eller snabbplattan eller hur man nu fäster kameran. Alla kameror sedan urtiden (min Kodak från sent tjugotal också) har en 1/4" gänga undertil.

Sedan kan man ju diskutera om just det stativet är lämpligt till något alls, men det är en annan historia,

Ok, tack. Historian passar mycket bra i denna tråd!
 
Ok då, här kommer min åsikt om stativet:

Du kan omöjligt få ett stativ som kommer att göra dig nöjd för 1000 kr om du har någon form av krav på det.

Du köper inte stativet för att överhuvudtaget kunna ta bilder utan för att kunna ta bilder som är skarpa och fina att se på antar jag?

Om du hänger på ett tele på kameran och kulleden börjar glida nedåt för att det inte orkar håla uppe grejerna blir det inte några skarpa bilder. Om du försöker fota på t.ex. 1/2-2 sek och bilderna inte blir skarpa för att grejerna gungar är det inte heller så kul.

Det är billigare att köpa ett dyrt stativ som ger bra bilder än ett billigt som inte gör det.
 
ANNONS