Annons

Lösningen till mer kommentarer...

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Guest
Nu har jag tänkt...

Många är vi som vill ha kommentarer på våra bilder. Det är det primära syftet med att vi lägger upp dem..skulle jag tro. Det har diskuterats om det skulle hjälpa med att begränsa antalet bilder som man får lägga upp per gång, begränsa det totala antalet bilder man får ha upplagda etc.

Min lösning på problemet är vad jag kallar för "Medlemspooler"...

Det innebär i korthet att man varje eller varannan vecka (förslagsvis) slumpvis lottas ihop med kanske 4-5 andra medlemmar. Dessa personer utgör under ett par veckor en sk "Medlemspool". Tanken med en sådan medlemspool är att medlemmarna inom poolen ska besöka varandras personliga sidor för att ge kommentarer på varandras bilder. Efter en eller ett par veckor slumpas man åter igen ihop med några andra medlemmar här på Fotosidan och bildar en ny "Medlemspool". Så rullar det på...

Vitsen med poolerna är att ens bilder alltid ska stå under bevakning och inte glömmas bort i mängden. Det är inte tvunget att kommentera eller bevaka poolmedlemmarnas bilder. Men chansen är väldigt väldigt stor att någon eller några medlemmar i poolen kommenterar ens bild/bilder. Man kommer troligen också få kommentarer från många olika personer eftersom man varje eller varannan vecka slumpvis får nya poolmedlemmar. På detta sätt står man som sagt alltid under bevakning och ens gamla bilder kommer vara lika mycket värda/sedda som dem nya man lägger upp.

Vilka ens poolmedlemmar är ska tydligt framgå på ens sida "Dina album". Därifrån ska det finnas direktlänkar till ens poolmedlemmar.

Vad tror ni om detta sätt att komma åt problemet med att så många som möjligt ska få kommentarer på sina bilder?

Själv tror jag att detta sätt borde kunna vara ett väldigt effektivt sätt att lösa problemet. Det gäller bara att vi medlemmar tog poolsystemet på allvar och verkligen besökte våra poolmedlemmar och kommenterar deras bilder. Vi måste ju hjälpas åt för att få det att fungera.

På detta sätt står alla medlemmar under bevakning och risken att någon inte ska få kommentarer på sina bilder är nästan lika med noll. Det anser iallafall jag!


/JP
 

forstheim

Guest
Ser att ingen har kommenterat mitt inlägg om en lösning på att samtliga medlemmar ska kunna erhålla kommentarer. Jag är förvånad faktiskt!

Problemet är kanske inte så stort som jag trodde att det var!? Eller är det ett uttjatat ämne!? Eller är det ingen som bryr sig på dem som inte får några kommentarer...!?

Själv är jag väldigt exalterad över denna lösning eftersom jag är övertygad om att den kommer öka antalet kommentarer, göra så att samtliga medlemmar som ladddat upp någon bild kommer att få kommentarer mm. Detta utan att det för varje enskild person ska vara någon stor uppoffring att bevaka sina poolmedlemmar. Det är ju inget krav att man måste kommentera för att tex få lägga upp fler bilder. Det är ju frivilligt!

Jag kan inte se några som helst negativa effekter med ett poolsystem av detta slag..endast stora fördelar. Det kommer således inte ske några större förändringar mer än att man slumpvis hamnar i en medlemspool med jämna mellanrum och där har möjlighet att kommentera ett fåtal specifikt utvalda medlemmars bilder. Kommentarerna kommer inte bli sämre..bara fler och till ett större antal medlemmar. Jag skulle vilja påstå att det skulle bli kommentarer till alla medlemmar som lagt upp bilder. Så stenhårt tror jag på idén..

För varje enskild medlem innebär poolsystemet att dennes upplagda bilder ständigt kommer att vara extra bevakade av sina poolmedlemmar. Fortfarande kan man ju som vanligt se alla övriga upplagda bilder från alla andra medlemmar om man vill det.

Är det bara jag som ser vilken effekt detta poolsystem skulle kunna ha på kommenterandet!?


/JP :cool:
 

more10

Aktiv medlem
forstheim skrev:

...eftersom jag är övertygad om att den kommer öka antalet kommentarer, göra så att samtliga medlemmar som ladddat upp någon bild kommer att få kommentarer mm...

...Jag kan inte se några som helst negativa effekter med ett poolsystem av detta slag...

/JP :cool:
Jag tror att några av problemen nu är att många medlemmar
(1)-är lite halvt passiva,
(2)-helst vill få kommentarer men ser sig inte "duktiga nog" att ge sin synvinkel om andras bilder
(3)-kommenterar framförallt de finaste bilderna
(4)-kommenterar mest nya bilder

Jag håller nog med om att "poolsystemet" inte borde ha några negativa effekter. Den största risken är väl att mängden kommentarer inte ökar så drastiskt mycket. Men jag tror att förslaget går att slipa ytterligare.

En idé är att det är valfritt att vara med i "poolerna". Detta gör att man aktivt väljer att vara med att kommentera lite mer, samtidigt som man då själv får mer av dessa aktiva medlemmars kommentarer.

Förmodligen innebär detta att de som inte är med i poolerna får färre kommentarer än tidigare (om poolsystemet får genomslagskraft) vilket borde leda till att dessa lockas in i systemet och blir själva aktivare.

Risken är väl att det blir en viss gruppering inom fotosidan (vilket kan skrämma bort vissa), men så länge man själv kan välja (och uppmuntras) att vara aktiv kanske det ändå är ett bra system.
 

forstheim

Guest
Först lite kommentarer kring dina påståenden...

1) Att medlemmarna just nu är lite halvt passiva..

Finessen med poolsystemet är att man varje vecka får nya slumpvis utvalda medlemmar i sin pool. Det gör att även om medlemmarna är halvt passiva så lär det alltid finnas någon inom poolen som bemödar sig att kommentera sina poolmedlemmars bilder. Om inte första veckan..så kanske andra veckan efter poolskiftet. I längden innebär det att antalet kommentarer kanske inte blir fler..men det kommer spridas till fler medlemmar.

2) Helst vill få kommentarer..men anser sig inte själva duktiga nog att ge egna kommentarer..

Samma sak här. Inom poolen lär det alltid finnas någon som är beredd att kommentera. Om inte första veckan så kanske efter andra eller tredje poolskiftet. I längden får fler medlemmar kommentarer på sina bilder.

3) Kommenterar framförallt dem finare bilderna.

Precis det är problemet just nu. Man hoppar gärna förbi dem bilder som inte tilltalar en själv. Men med ett poolsystem får man förhoppningsvis en känsla av större ansvar. Utan att anstränga sig speciellt mycket kan man kommentera sina poolmedlemmars bilder. Även dem "dåliga". Alla kommer inte bemöda sig att kommentera dessa..men eftersom ens bilder ständigt står under bevakning från sina poolmedlemmar så kommer även dem dåliga bilderna att få kommentarer. De kommer inte förbises på samma sätt som nu. Ett större ansvarkännande kommer förmodligen att genomsyra Fotosidan med ett poolsystem.

4) Kommenterar mest nya bilder.

Också ett problem nu. Det är lätt att hitta fram till dem nya bilderna som läggs upp. Med poolsystemet är det inte enstaka bilder som du kommer i kontakt med. Utan istället är det hela tiden nya medlemmar som du bevakar. Genom att besöka dina poolmedlemmar via direktlänkar på tex sidan "Dina album" så får du se alla deras bilder. Inte bara dem nyligen upplagda bilderna alltså..utan i lika hög grad bilder som långt tidigare lagts upp. Dem "gamla" bilderna försvinner varken i mängden av andra bilder eller i mängden av nya bilder som loggas upp. Alla ens bilder är alltså ständigt fräscha eftersom poolmedlemmarna slumpvis alterneras.

Som du skriver så ökar kanske inte kommentarerna i antal. Inte heller kommer det innebära en minskning. Däremot kan poolsystemet vara en lösning på att vissa inte får några kommentarer överhuvudtaget. Alltså med poolsystemet kommer det bli en större spridning eftersom alla medlemmars bilder står under ständig bevakning av sina poolmedlemmar.

Att medlemspoolerna ska vara en sak man väljer att vara med i tror jag inte på. Detta pga att jag inte ser någon nackdel med att vara med i en medlemspool. Du är inte skyldig att kommentera dina poolmedlemmars bilder..men om du någon gång känner för det så har du möjlighet. Däremot ökar dina egna chanser betydligt att du ska få dina egna bilder kommenterade. Så varför egentligen avstå en sådan chans..!?

Att man inte är så aktiv idag kan bero på att man lagt upp några bilder men inte får några kommentarer på dem. Man tröttnar helt enkelt då. Men genom att vara med i en pool så är chansen stor att det ska "trill" in någon kommentar då och då..vilket kommer leda till att den förut så inaktive medlemmen blir mer och mer aktiv. Nu är det ju plöstligt roligt att vara med som aktiv medlem på Fotosidan eftersom man vet att det alltid finns en möjlighet att få kommentarer på sina bilder. Det gör att han/hon nu också blir mer intresserad av att åter igen själv kommentera andras bilder.

Risken för grupperingar är då också borttagen.


/JP
 

more10

Aktiv medlem
Jag ser inte heller nåt negativt med "poolsystemet". ;)

Anledningen till att jag föreslog "aktiva pooler" var att man själv skulle kunna vara med att påverka hur många kommentarer man får genom att vara aktiv själv. Något som efterfrågats av många.
 

forstheim

Guest
Jo visst..att själv välja om man vill vara med i poolsystemet eller ej skulle vara en idé. Även om jag inte tror på den.. ;)

Varför tror jag inte på den då..? Jo..det innebär att de som aldrig får några kommentarer på sina bilder skulle riskera pga sin inaktivitet hamna utanför systemet och då aldrig "fångas upp". Är man automatiskt med i poolsystemet så kommer dessa lite slumrande personer att vakna upp då de inser att de plöstligt får kommentarer på sina bilder. Sina gamla bilder till och med! Detta kommer i sin tur att leda till att de åter igen kommer bli aktiva medlemmar och börja kommentera andras bilder igen.

Vad gäller de som egentligen inte är intresserade av att delta i poolsystemet blir det inga större förändringar. Det som händer är bara att man slumpvis hamnar i en medlemspool med andra medlemmar. Detta kommer man förslagsvis se på sin sida "Dina album" eller liknande. Inga andra förändringar kommer att göras. Du behöver inte besöka poolmedlemmarna och titta på deras bilder..men möjligheten finns där om du skulle känna för det. Dessutom är chansen mycket större att du själv (även om du inte vill vara med i systemet) kommer att få fler kommentarer på dina egna bilder. Förstår inte varför man skulle välja att INTE vara med i ett "poolsystem"..?

Det får du gärna förklara för mig Mårten..


/JP :)
 

more10

Aktiv medlem
forstheim skrev:
Förstår inte varför man skulle välja att INTE vara med i ett "poolsystem"..?

Det får du gärna förklara för mig Mårten..


/JP :)
Det ska jag försöka göra. :)

Först; man väljer inte att INTE vara med. DVS man avsäger sig inte detta. Tvärtom, man väljer att vara med. Detta gör att man har visat intresse och kommer förmodligen leda till att man även kommer att visa nån sorts aktivitet. Jag tror inte att så många kommer att säga att: Ja, jag vill vara med och sen bara håva in kommentarer utan att kommentera andra, det skulle nog kännas lite grisigt. Om man automatiskt blev med och skulle vara tvungen att avsäga sig detta, så skulle "i passivitetens namn" de flesta vara kvar.

forstheim skrev:

Varför tror jag inte på den då..? Jo..det innebär att de som aldrig får några kommentarer på sina bilder skulle riskera pga sin inaktivitet hamna utanför systemet och då aldrig "fångas upp".
Du får det att låta som en hjälpverksamhet för passiva medlemmar ;) Men jag tror jag förstår vad du menar. Du vill få dessa passiva medlemmar att bli aktivare genom att de får fler kommentarer och i längden genererar dem själva fler kommentarer tillbaka som kommer alla till gagn.

Själv tror jag att detta är ett mödosamt sätt att gå tillväga. Jag tror mer på att visa fördelen med att vara med (som jag skrev om ovan) och därigenom locka fler att bli med.

Men oavsett, så tycker jag båda systemen är bättre än inget alls. :)
 

forstheim

Guest
Jag förstår fortfarande inte vitsen att ha det uppdelat..:rolleyes:

En person som inte vill vara med i poolsystemet går inte heller med i det. Vad är i så fall syftet med att stå utanför? Du har ju ingenting att förlora..

Men visst..du menar att det handlar om att välja att vara med..och inte att välja att inte att vara med.. :p

Låt säga att Du jättegärna vill vara med i detta poolsystem. Då väljer Du naturligtvis att gå med. Men om alla medlemmar på fotosidan automatiskt är med i poolsystemet så behöver Du inte välja. Du är ju redan med..

Om Du då är jätteintresserad och aktiv så är det bara att kommentera för fullt. Dessutom har Du ju fler medlemmar att kommentera om alla är med än om bara de som väljer att ansluta sig till poolsystemet skulle ingå. Tror nog att även de som inte känner för att vara med och kommentera poolmedlemmars bilder blir ganska glada om de själva erhåller kommentarer från denna medlemspool.

Att medlemmar som aktivt inte själva har valt att vara med är kvar i "passivitetens namn"..förstår jag inte heller.. ;)

Vad är skillnaden jämfört med nu..? De skulle bara fortsätta som vanligt att kommentera nyupplagda bilder etc. Fast själva då ha större möjlighet att få sina egna bilder kommenterade..

Säg gärna emot mig! :cool:

Syftet är inte i första hand att få tillslumrade medlemmar att börja bli mer aktiva. Det ser jag som en möjlig bieffekt. Syftet anser jag istället vara att komma åt problemet med att alla inte får kommentarer på sina bilder. Några har kanske lagt upp ett antal bilder som de inte har fått en endaste kommentar på. Den möjligheten får de nu.

Många av oss har också lagt upp bilder som vi fått några enstaka kommentarer kring då dessa var nyupplagda. Med tiden tar kommentarerna slut för att ens bilder försvinner i mängden av andra bilder.

Visst..jag kan ha tur att någon av mina tre bilder slumpas fram bland låt säga 40000 st andra bilder (vet inte hur många det finns här..).
Bland de 30 bilder som slumpas fram får jag sedan hoppas att just min bild väcker ett intresse så att man tar sig en närmare titt på den. Sedan ska det till att just den personen som slumpat fram min bild ska ha intresse att kommentera den också. Och frågan är vad som händer med dem andra 29 bilderna som inte väcker samma intresse...troligen kommer dem förbli okommenterade!

Då kan man räkna ut att det inte kommer att bli så många kommentarer. Kanske om man har riktigt med tur kan det komma någon enstaka kommentar ett par gånger i halvåret eller nåt...

Så lär det inte bli med poolsystemet. Det kan jag garantera! ;)


/JP
 

more10

Aktiv medlem
Jonas, du är nog världsmästare i långa svar :D

Jag ska en sista gång försöka förklara vad jag menar (sen ska jag hem o äta).

Ex 1:Om jag skulle vara jätteaktiv (som du skrev) så visst skulle jag kommentera mycket. Om jag då hamnar i en grupp med andra jätteaktiva så skulle jag få jättemånga kommentarer själv. I min egoism så vill jag ju få kommentarer med detta system, ge kan jag ju göra ändå. Det blir ett utbyte. Jag blir glad.

Ex 2:Om jag hamnar i en grupp med människor som inte är intresserade av detta system så får jag mycket färre kommentarer. Jag blir inte lika glad. Jag kanske tröttnar på systemet.

Med "passiviteten" menade jag att om man automatiskt hamnar i ett poolsystem som är valfritt, så tror jag att väldigt få personer går ut. Nej det finns ingen anledning. Andelen personer som inte kommenterar skulle då bli högre och det skulle bli mer som i Ex 2.

Så jag tror, i min enfald, att en person som väljer: "Jag vill vara med i detta system", kommer att försöka kommentera alla de andra fyras? bilder. Inte alla bilder, men nån. Åtminstone till en början. Och således även få många kommentarer. Och den här möjligheten är ju öppen för alla.

Hoppas det blev klarare.
 

Henric86

Avslutat medlemskap
Kommentarer och kommentarer.
Det roligaste är väl att någon tittar på ens bilder, och det ser man ju genom en besöksräknare under varje bild.
 

forstheim

Guest
Mårten...

Kul att man kan vara världsmästare på nåt här i världen.. :D

Fast denna gången ska jag hålla mig kort..det verkar inte hjälpa att vara långrandig.. :p

Jag måste åter igen protestera!

Jag vill protestera mot ditt dåliga exempel..alltså exempel nr 2. Poolsystemet är ju inte ett statiskt system. Visst kan det hända att du har otur att du hamnar i en pool med medlemmar som inte alls har lust att kommentera dina bilder. Men vitsen med poolsystemet är ju att man slumpas ihop med 4-5 andra medlemmar på Fotosidan. Inte för alltid utan för en vecka i taget eller så.

Visst du kan ha grym otur och hamna med personer som inte känner för att kommentera. Kanske du har den oturen under ett par veckor för att sedan under tredje veckan hamna i en pool där alla poolmedlemmar kommenterar dina bilder. Då får du ju plötsligt 5 kommentarer under den veckan. Det innebär ju i så fall 5 kommentarer på 3 veckor..nästan 2 kommentarer per vecka. Kanske fler om poolmedlemmarna har kommenterat fler en en av dina bilder. Inte så "illa pinkat"..eller hur??

Hur många får du förresten nu..? :cool:


Nu var det lite kortare iallafall.. :D


/JP
 

forstheim

Guest
Mårten igen...

Var inne på din sida för att på skoj se hur det såg ut med kommentarer. Du har lagt upp relativt många bilder. Du har också fått normalmånga kommentarer skulle jag tro. Kanske tom några fler än dem flesta!?

De flesta av dina 21 bilder som du lagt upp är inlagda redan förra året. Av dessa var det 2 som av en slump (skulle jag tro) råkat få kommentarer efter att varit upplagda en längre tid. 2 st kommentarer på ca 6 månader på gamla bilder. Kommentarerna har annars kommit i anslutning till uppladdningen av bilden eller möjligtvis några dagar därefter. Sedan är det stop!

Så ser det ut hos de flesta. Där ligger problemet. Problemet ligger alltså främst inte i att det är ointressanta bilder som man hoppar över. Man får i princip aldrig ta del av dem eftersom de försvinner i mängden av andra bilder. Poolsystemet eliminerar risken att det blir så.

Under dessa 6 månaderna, dvs 24 veckorna så hade du haft 120 poolmedlemmar som hade haft möjlighet att hålla ett öga på dina bilder lite extra (plus alla andra som råkar förirra sig in till dina bilder hehe)..nyupplagda som gamla. Om 80% av dessa INTE hade haft lust att kommentera och varit helt ointresserade av detta poolsystem så hade ändå 20% kommenterat dina bilder. 20% av 120 blir 24 personer = 24 kommentarer. Detta om de endast kommenterar EN av dina bilder. Kommenterar de TVÅ var så är det alltså 48 kommentarer..tre bilder var ger 72 kommentarer osv.

Detta är teori..men en realistisk teori. Jämför det lågt räknade 24 kommentarer mot 2 kommentarer på 6 månader som du har fått. ;)

Hoppas inte du tog illa upp för att jag använde mig av lite förenklad statistik utifrån dina bilder.. ;)

Vi står ju nästan på samma sida.. :p


Hej och hå..
nu ska jag gå... :D


/JP
 

forstheim

Guest
Henric...

Nej..det är mycket roligare att få kommentarer på sina bilder än att bara se på räknevarvet hur många som har bläddrat förbi dem.

Man kan jämföra med en butiksägare som säljer prylar. Han/Hon ser hellre att kunderna handlar en vara i butiken än att de bara tar sig en titt på vad som finns och sedan försvinner ut. ;)


/JP
 

more10

Aktiv medlem
forstheim skrev:
Mårten...

Jag vill protestera mot ditt dåliga exempel..alltså exempel nr 2. Poolsystemet är ju inte ett statiskt system..

/JP
Nu är jag här igen. :D

Exempel 2 var meningen som en jämförelse till exempel 1. DVS man får (tror jag) färre kommentarer än i det första exemplet (även om det inte är statiskt).

Skulle totalmängden kommentarer öka med detta system. Kanske. Men låt mig utgå från ett exempel .om totalmängden kommentarer skulle bli lika många som de är nu. DVS 3 kommentarer per bild.

forstheim skrev:
Under dessa 6 månaderna... Om 80% av dessa INTE hade haft lust att kommentera och varit helt ointresserade av detta poolsystem så hade ändå 20% kommenterat dina bilder. 20% av 120 blir 24 personer = 24 kommentarer...
/JP
Dessa 21 bilders 24 kommentarer skulle då kompletteras med 39 utanför systemet (för att i snitt bli 3 per bild) och jag skulle totalt sett inte märka så stor skillnad eftersom jag ligger nära snittet på fotosidan och har haft bilder uppladadde i ca 6 månader totalt. Den skillnaden jag hade märkt hade blivit som jag uppfattar att du menar, fått fler kommentarer på äldre bilder (och därav följande färre kommentarer på nya bilder).

De personer som får färre än 3 kommentarer per bild (eller lägger upp färre bilder än genomsnittet) kommer naturligtvis att gynnas av detta. Det tycker jag är bra.

De som får fler eller lägger upp ruskigt många bilder kommer att missgynnas. (fortfarande under förutsättning att totala antalet kommentarer inte har ökat).

Och så tillbaks till mina exempel IGEN :)

Exempel 2 (dvs som jag uppfattade ditt förslag, "traditionellt" poolsystem) var meningen som en jämförelse till exempel 1 (mitt förslag, "aktivt poolsystem"). DVS de personer som väljer att vara med får (tror jag) fler kommentarer än i det andra exemplet.

MEN. Även det "traditionella" poolsystemet tror jag (och hoppas) kommer att ge fler kommentarer i snitt än vad som ges nu. :) Detta är bra. Jättebra.

forstheim skrev:
Hoppas inte du tog illa upp för att jag använde mig av lite förenklad statistik utifrån dina bilder..
Absolut inte. Men när du ändå var där kunde du väl passat på att kommentera bilderna oxå...;)

Henric86 skrev:
Kommentarer och kommentarer.
Det roligaste är väl att någon tittar på ens bilder, och det ser man ju genom en besöksräknare under varje bild.
[/B]
Jag tycker det är roligare med kommentarer. Jag lägger upp bilder främst för att utvecklas i mitt fotande och mindre för att visa upp mina bilder. Men jag tycker mig ha märkt att tittandet och kommenterandet hänger ihop. Jag vet inte exakt, men ungefär en av femton-tjugo som tittar på mina bilder brukar kommentera. Har fler sett bilden så får jag ofta fler kommentarer.
 

forstheim

Guest
Tjenixen Mårten!

Jovisst är det så. Exempel 1 innebär att Du totalt sätt kommer att få fler kommentarer än i exempel 2. Detta för att alla i poolen är aktiva.

Det jag utgår ifrån är hur det ser ut idag. Exempel ett är ju det eftersträvansvärda..medan exempel 2 är det realistiska. Även om ex.2 inte är perfekt eftersom det finns poolmedlemmar som är inaktiva så kommer du få fler kommentarer än nu. Alla i poolsystemet kommer att få fler kommentarer på sina bilder.

Att vinna 10 miljoner på lotto är något som man gärna skulle vilja. Att bara vinna 2 miljoner på lotto är fortfarande bättre än att inte vinna något.

Så därför förstår jag inte meningen med att inte välja att gå med i poolsystemet..!? Även om det inte blir optimalt för att det finns en del som fortfarande kommer att vara inaktiva så kommer ändå antalet kommentarer öka - för alla!
Procentuellt kommer det gynna de som nu har fått minst kommentarer.

Den främsta fördelen förutom att alla medlemmar på fotosidan ständigt är bevakade av varandra är att just gamla bilder inte försvinner med tiden. Du nämner att dem nya bilder kommer att få färre kommentarer än nu. Det tvivlar jag på! :p

Varför skulle man sluta söka bland nya bilder?
Det är ingen stor uppoffring att klicka sig till några av sina poolmedlemmar och skriva en kommentar. När man väl är där så har du ju koll på alla bilderna som de har lagt upp. Gamla som nya. Dels finns chansen att nya bilder får kommentarer där..dels finns möjligheten att få kommentarer på nya bilder via "Kommentera nya bilder" etc. Jag tror inte att man slutar med det "vanliga" sökandet efter bilder som man gör nu bara för att man ingår i en medlemspool.

Ditt förslag med aktiv medlemspool kommer som du säger leda till fler kommentarer eftersom fler är aktiva. Har för mig att du också tidigare skrev att med tiden kan det hända att fler ansluter sig till medlemspoolen för att de ser att den ger resultat. Att man helt enkelt ska visa fördelen med att vara med i den. Det är det jag försöker göra just nu.. :D
Men visst..kanske det trots allt är lättare för personer att inse det geniala med idén då man får svart på vitt! :p

Eller så har jag kört huvudet i väggen och inte förstått någonting alls.. :confused:

Nejdå..jag tror stenhårt på idén. Men kanske man borde utgå från som du säger en "aktiv medlemspool" i första hand för att få ett väl fungerande system att "visa upp"!?

Det blir väl bara du och jag Mårten som kommer att vara anslutna till systemet.. hehe

Den risken finns att det är väldigt få som i nuläget är intresserade av att gå med i ett sådant system. Resultatet når alltså inte ut! Är alla anslutna från början så kommer alla också märka att kommentarerna börjar trilla in även om många är inaktiva. På så sätt inser man systemets goda effekt och inaktiva blir mer aktiva. Det är så jag ser på det!

Jag hade tänkt att jag skulle kommentera någon av dina bilder när jag var inne och gjorde min lilla statistikundersökning. Jag var på väg att skriva..men ångrade mig för att se om du skulle påpeka det... :) Och visst gjorde du det!

Jag ska in och ta mig en titt igen..vet en bild jag iallafall ska kommentera!


/JP
 

more10

Aktiv medlem
forstheim skrev:
Att vinna 10 miljoner på lotto är något som man gärna skulle vilja. Att bara vinna 2 miljoner på lotto är fortfarande bättre än att inte vinna något.
Helt okej.

Du skrev förut:
Som du skriver så ökar kanske inte kommentarerna i antal. Inte heller kommer det innebära en minskning.


Därför skrev jag min text under förutsättningen:
...om totalmängden kommentarer skulle bli lika många som de är nu...


Men då skrev du:
Även om ex.2 inte är perfekt eftersom det finns poolmedlemmar som är inaktiva så kommer du få fler kommentarer än nu. Alla i poolsystemet kommer att få fler kommentarer på sina bilder.

Så nu skriver jag: Alla kan väl inte få fler kommentarer under dessa förutsättningar.

Men. om det kommer leda till en total ökning av antalet kommentarer, så kan givetvis alla gynnas.

Den risken finns att det är väldigt få som i nuläget är intresserade av att gå med i ett sådant system. Resultatet når alltså inte ut! Är alla anslutna från början så kommer alla också märka att kommentarerna börjar trilla in även om många är inaktiva. På så sätt inser man systemets goda effekt och inaktiva blir mer aktiva.
En mycket bra anledning. Nu gäller det bara att få administratörerna aktiva? ;)

..vet en bild jag iallafall ska kommentera!
För att visa min aktivitet har du fått en tillbaka
:p
 
ANNONS