Annons

Ladda i USA?

Produkter
(logga in för att koppla)

lisaviktoria

Ny medlem
Jag och min Canon EOS 350D ska snart åka på utflykt till New York. Självklart kommer jag behöva ladda batteriet medan jag är där, men frågan är nu om min "svenska" laddare fixar det? Adapter finns, men kan det ställa till problem att de kör med 110V? Någon som vet bättre än jag?

/Lisa

Det ska inte vara några problem. Laddaren fungerar mellan 110-240 V om jag minns rätt. Det enda som händer är att det antagligen tar längre tid att ladda batteriet.

Du kan prova att koppla in laddaren i vägguttaget du antagligen har i badrummet.

wintermania skrev:
Det ska inte vara några problem. Laddaren fungerar mellan 110-240 V om jag minns rätt. Det enda som händer är att det antagligen tar längre tid att ladda batteriet.

Du kan prova att koppla in laddaren i vägguttaget du antagligen har i badrummet.

Nej det tar inte längre tid. Det är samma output från laddaren oavsett input. (Ursäkta min svengelska.)

Vet iofs inte hur laddaren till 350:an ser ut men - i USA har dem egen standard på stickkontakt/el-vägguttag. De har en plattare variant av våra två runda....så även om laddaren klarar Volt och watt så måste du kanske ha en liten konverter för vägguttaget?

Tack för lugnande besked!

Hasse: helt rätt - deras stickpropp ser annorlunda ut, men jag har redan fixat adapter som tar hand om den biten.

Satsa på fler batterier, visst du kan ladda, men med många batterier är det oftast lugnt, bättre lägga lite pengar på extra batterier än att sitta och inte komma iväg från hotellet pga. att du måste vänta på laddaren.. Handla billiga batteier på typ blocket,tradera eller zebramedia

/Magnus

ANNONS
Götaplatsens Foto