Annons

Ladda ned från Google Foto

Produkter
(logga in för att koppla)

Ludvig Johansson

Aktiv medlem
När jag laddar ned rätt stora jpg-filer från Google Foto komprimeras de ytterligare, typ från 6-10mb till 2mb. Jag har angett att arkivering ska bevara original i inställningarna. Innan nedladdningen har jag börjat med RAW-filer från Canon RP, dvs fullformat på 26mb. Hur ska jag göra för att få ned rätt storlek?
 

Ludvig Johansson

Aktiv medlem
Aha, verkar som att det händer något vid editering när den går från RAW till jpg i Google Foto. Storleken anges i MP (megapixel), samt den lägre arkiveringsstorleken i MB. Undrar hur man framkallar bilder i Google Foto utan att kvaliteten sänks kraftigt?
 

DubbelEken

Aktiv medlem
När jag laddar ned rätt stora jpg-filer från Google Foto komprimeras de ytterligare, typ från 6-10mb till 2mb. Jag har angett att arkivering ska bevara original i inställningarna. Innan nedladdningen har jag börjat med RAW-filer från Canon RP, dvs fullformat på 26mb. Hur ska jag göra för att få ned rätt storlek?
Hej. Jag har tyvärr inte något tips på lösning av problemet men vill bara dela med mig av samma upplevelse som du. Jag hade samma problem som du och hade rätt inställningar men bilderna blev ändå 2mb eller mindre. Väldigt irriterande så till slut avslutade jag kontot och gick över till Lightroom och det fungerar mycket bättre.
 

Ludvig Johansson

Aktiv medlem
Hej. Jag har tyvärr inte något tips på lösning av problemet men vill bara dela med mig av samma upplevelse som du. Jag hade samma problem som du och hade rätt inställningar men bilderna blev ändå 2mb eller mindre. Väldigt irriterande så till slut avslutade jag kontot och gick över till Lightroom och det fungerar mycket bättre.
Tack! Överväger att göra det samma.
 

apersson850

Aktiv medlem
Undrar hur man framkallar bilder i Google Foto utan att kvaliteten sänks kraftigt?
Jag använder Google Photo som ett webalbum, för att kunna visa bilder som andra vill titta på med en enkel metod. Jag lägger uteslutande jpeg som redan är nedskalade till ganska låg upplösning, 1-2 megapixel, i de albumen.

För att redigera bilder, var sig det är RAW eller jpeg, använder jag andra program.
 
ANNONS