Annons

ladda ner DPP?

Produkter
(logga in för att koppla)

light

Aktiv medlem
Jag undrar om man kan ladda ner Canons DPP program (RAW konverteringsprogrammet) från nätet? Alltså inte uppdateringar, utan hela programmet?

Jag undrar om man kan ladda ner Canons DPP program (RAW konverteringsprogrammet) från nätet? Alltså inte uppdateringar, utan hela programmet?

Tyvärr går det inte, utan måste komma från skivorna som följer med i kameralådan. Det går att beställa från Canon för några hundralappar (då får man hela paketet med alla cd-skivor, manualer å hela klabbet - därav priset).

Irriterande? Japp.

Känner du ingen Canon-ägare som har sina skivor nära till hands? Det är annars ett alternativ.

Tyvärr går det inte, utan måste komma från skivorna som följer med i kameralådan. Det går att beställa från Canon för några hundralappar (då får man hela paketet med alla cd-skivor, manualer å hela klabbet - därav priset).

Irriterande? Japp.

Känner du ingen Canon-ägare som har sina skivor nära till hands? Det är annars ett alternativ.

Det är det att jag planerar att köpa en sån där liten laptop som inte har dvd och då hade det ju varit smidigt att bara kunna ladda ner DPP från nätet. Undrar om det går på något annat sätt?

Jo, jag håller med. Förstår inte riktigt syftet mer än att de kan tjäna några kronor på att få sälja cd-skivor. Men det blir lite löjligt när det är så lätt att gå runt det...

/Per

ANNONS