Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Laddtider för 430 EX?
- Trådstartare mange78
- Start datum
ohls
Aktiv medlem
mange78 skrev:
Behöver uppgift på laddtider för Canon 430 EX. Vill jämföra med Sigmas 500 Super.
Någon som vet?
Normal blixt 3.7 sekunder, står det i manualen.
mikrotan
Medlem
beror på
Det beror ju på om du slår full blixt också... t ex om du använder upplättningsblixt så ger antagligen inte blixten full styrka utan kanske bara en del av kapaciteten. T ex, med min gamla sigma ef-430 kunde jag köra 6 bilder i serie med 4 bilder/sekunden utan att "blixt redo" lampan släcktes. Kanske går fler än så, men nu tog jag sex bilder den gången. Det var inomhus på ganska kort avstånd. Slår jag full effekt däremot tar det sekunder att ladda blixten.
Så hur lång tid det tar beror på med vilken effekt blixten löser ut.
Det beror ju på om du slår full blixt också... t ex om du använder upplättningsblixt så ger antagligen inte blixten full styrka utan kanske bara en del av kapaciteten. T ex, med min gamla sigma ef-430 kunde jag köra 6 bilder i serie med 4 bilder/sekunden utan att "blixt redo" lampan släcktes. Kanske går fler än så, men nu tog jag sex bilder den gången. Det var inomhus på ganska kort avstånd. Slår jag full effekt däremot tar det sekunder att ladda blixten.
Så hur lång tid det tar beror på med vilken effekt blixten löser ut.