Annons

Laga diaprojektor

Produkter
(logga in för att koppla)

Urr

Aktiv medlem
Jag har en diaprojektor, fabrikat Kindermann, som löper amok. Den matar fram bilder hela tiden utan avbrott. Jag misstänker att den har någon typ av timerläge som den fastnat i. Är detta något man kan fixa själv, om man skruvar isär den? Eller ska jag kasta den? Vore synd eftersom jag har ett mycket fint Leitz Colorplan-objektiv som passar just denna apparat.
 

Ventures

Aktiv medlem
Jag har en diaprojektor, fabrikat Kindermann, som löper amok. Den matar fram bilder hela tiden utan avbrott. Jag misstänker att den har någon typ av timerläge som den fastnat i. Är detta något man kan fixa själv, om man skruvar isär den? Eller ska jag kasta den? Vore synd eftersom jag har ett mycket fint Leitz Colorplan-objektiv som passar just denna apparat.
Kan vara bildväxlingsknappen som hakat upp sig eller kortslutits också. Om den matar på som om knappen hålls intryckt. Då är det ju ett mekaniskt fel som kanske enkelt kan lagas. Är det sladdfjärris så prova utan sladden om det går.
 

frwe

Aktiv medlem
På min gamla diaprojektor sitter det ett litet bleck under vippbrytaren som gick av efter många bildväxlingar. Jag pillade isär kontrollen och minns inte hur jag gjorde men det var enkelt i alla fall, tror jag la dit ett nytt bleck. /Frode
 
ANNONS