Annons

Lagring direkt på skärmen

Produkter
(logga in för att koppla)

THill

Aktiv medlem
Hej.

Jag undrar hur jag gör för att få upp bilden på pc-skärmen direkt när jag tar bilden. Jag menar INTE hur jag för över tagna bilder till min dator.

Jag har kabeln och om jag förstått det rätt ska jag använda ett program för att se bilden direkt. Jag har precis laddat ner hela Nikon Software Suite, med olika program. Men vilket av dom och hur jag kommer igång får jag inte kläm på. Programen heter:

ViewNX
Thumbnail selector
Nikon transfer
WT-4 setup Utility
Capture NX 2

Kan någon hjälpa mig? Tack.
 
Jag tror du måste ha Camera Control Pro 2. På Nikons sida hittar jag bara en uppdatering för nedladdning. Antar att du måste köpa produkten i butik.
 
Ett alternativ är Adobe Photoshop Lightroom 3. Det fungerar och bilden hamnar direkt på hårddisken eftersom inget lagras på en bildskärm.
 
Ett alternativ är Adobe Photoshop Lightroom 3. Det fungerar och bilden hamnar direkt på hårddisken eftersom inget lagras på en bildskärm.

Han ville INTE föra över bilden till datorn utan kunna använda skärmen som enorm display. Camera Control eller liknande program som skrivits nedan är ett svar.

Och till trådförfattaren, du skulle kunna prova att använda kamerans videoutgång och koppla till TV/ monitor. Har inte provat men värt ett försök.

Kompletterande fråga: Någon som kört Camera Control på Win 7 x64?
 
canon

någon som vet vad för kabel och program man behöver för samma sak TILL skärm när det är en canon 40D?
Det vore kanon när man fotar studio. Till data så man ser på skärmen direkt eller på en annan skärm.
Skulle vara glad om ni kan säga allt jag behöver.
 
någon som vet vad för kabel och program man behöver för samma sak TILL skärm när det är en canon 40D?
Det vore kanon när man fotar studio. Till data så man ser på skärmen direkt eller på en annan skärm.
Skulle vara glad om ni kan säga allt jag behöver.

Programmet du behöver finns på CD-skivan du fick med kameran, startas från EOS Utility (Remote shooting).

Sedan kan man också använda Tethered capture i Lightroom 3 (jo det finns faktiskt), stöd finns dock bara för vissa kameramodeller.
 
Ett alternativ är Adobe Photoshop Lightroom 3. Det fungerar och bilden hamnar direkt på hårddisken eftersom inget lagras på en bildskärm.

Hej.

Funkar Photoshop CS5?
Vad kan jag använda de program till som jag beskev innan, som medföljde på CD-skivan?

Vet någon vad programet kostar om jag ska köpa det? Tack.
 
kabel

Vilken kabel behövs om jag vill göra detta i lightroom? Kabel från kamera till dtata alltså, vilken kabel skall det vara?
 
Hej.

Funkar Photoshop CS5?
Vad kan jag använda de program till som jag beskev innan, som medföljde på CD-skivan?

Vet någon vad programet kostar om jag ska köpa det? Tack.

Bara att googla på programen,så får du reda på vad programmen används till. Och menar du att andra ska ta reda på åt dig vad programmet kostar ?
 
Bara att googla på programen,så får du reda på vad programmen används till. Och menar du att andra ska ta reda på åt dig vad programmet kostar ?

Oj Hasse.....go och glad....det var bara om någon visste.
Man behöver inte svar om man inte har lust.

Men riktigt trevlig helg till dig.
 
Funkar Photoshop CS5?

Nej du kan inte använda Photoshop.

Vad kan jag använda de program till som jag beskev innan, som medföljde på CD-skivan?

De medföljande programmen är till för att ladda ned (ren filöverföring), visa, sortera och redigera bilder från kameran. Fotograferar du med råformat är Capture NX 2 ett program för att framkalla bilderna, men jag tror att det bara är en utvärderingslicens.
 
Program till canon 1000d

Söker även ett program som kan göra så att bilderna visas direkt på min dataskärm.
Jag vill även kunna styra kameran genom datorn som en slags självutlösare.
Är det möjligt eller måste jag köpa en riktig självutlösare?

Canon 1000d
 
ANNONS