Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Installera programvara eller ej?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bloggfia

Ny medlem
Är nybörjare här... skrev denna fråga under "kringutrustning" eller vad den nu hette, men den kanske egentligen hör hemma här? Kopierar därför in den nedan. Sorry för mitt strul.

En möjligtvis banal fråga som avslöjar mig som den novis jag är... :) Köpte en Nikon D90 idag (!) och det medföljde en installerings-cd; "Software suite CD". Den innehåller Nikon Transfer (för att överföra bilder till datorn), ViewNX (program för att visa bilder) och relaterade program.

Behöver/bör jag installera detta i min dator? Fungerar inte bildöverföringen annars? Jag vågar inte prova mig fram så mycket när det gäller datorer... I dagsläget har jag en Olympus och det kommer upp en fråga direkt när jag kopplar in den till datorn om jag vill överföra bilder.
Tacksam för svar
Sofia
 
ANNONS