Annons

LCD-monitor till Canon 350d HJÄLP!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Vet inte om jag är helt efterbliven, men jag får inte LCD-monitorn att fungera på min Canon 350d. Jag kan se bilderna jag tagit, men jag kan inte se det jag ska till att fotografera. Inte ska man väl behöva titta i lilla fönstret varje gång man ska ta en bild? Någon som vet? Har bara en bruksanvisning på franska/italienska och tyska.
Skulle verkligen uppskatta om någon som vet tog sig lite tid att berätta hur man gör.

Tack på förhand!

Bild i monitorn !

Hej !
Mig veterligen är det bara Olympus E-330 som visar bilden på skärmen på baksidan INNAN man knäppt! Detta gäller alltså systemkameror !
De flesta kompakter däremot visar bilden på skärmen. En del av dessa har ju numera heller ingen sökare.
Så det blir nog till att titta i den "lilla" gluggen i alla fall!
Jag tror att manualen finns att ladda hem på internet på i alla fall engelska, kanske även på svenska.

Lycka till med fotandet
Hälsningar
B-Å

(Även jag 350D ägare)

Felicia Lindberg skrev:
Vet inte om jag är helt efterbliven, men jag får inte LCD-monitorn att fungera på min Canon 350d. Jag kan se bilderna jag tagit, men jag kan inte se det jag ska till att fotografera. Inte ska man väl behöva titta i lilla fönstret varje gång man ska ta en bild? Någon som vet? Har bara en bruksanvisning på franska/italienska och tyska.
Skulle verkligen uppskatta om någon som vet tog sig lite tid att berätta hur man gör.

Tack på förhand!

när jag gick över från engångskamera trodde jag oxå att man kunde använda skärmen som sökare
men det kan man inte

inte bara det
trodde att man kunde zooma med + o - knapparna oxå :)

Systemkameror har ju en spegel ivägen för sensorn och slutaren är stängd tills då trycker ner knappen. E-330 har ju en liten ccd som sitter i strålgången mellan spegeln och prismat som gör att man kan se det. Men det är en vanesak du kommer snart tycka det är helt naturligt att titta i sökaren och dessutom ser man bilden bättre där ockdå =)

ANNONS
Götaplatsens Foto