Annons

LCD skärpa på F707

Produkter
(logga in för att koppla)

Hans Linde

Aktiv medlem
Jag köpte just en Sony DSC-F707.
Bilden som visas i LCD, efter att bilden är tagen ( dvs i playback mode), är oskarp i ca 2sek och därefter blir den skarp.
Ska den bete sig så? Verkar hel skummt.
Tacksam om någon som har en sådan kamera kan kommenterat det.

Det är helt ok, Hans.Så gjorde min 707:a också.Samma fenomen har jag haft på Nikon Coolpixkamerorna.Vet inte vad det beror på.Men det är absolut ingen felfunktion.

För att kunna visa bilden snabbt så visas den först i ett oskarpt läge. Väntar man sedan längre så har kameran mer tid på sig och då blir den naturligtvis skarp.

Kan inte mer än att hålla med dom andra inläggen. Min 707:a gör precis likadant... och jag vet att det inte är en felsignal... så fotta på bara... =)

Kanske nåt samband med följande:

Sony has posted a short note that some 'initial production' DSC-F717's will produce images which are out of focus when used with the Hologram AF (Laser light illumination) at certain focal lengths and certain light conditions. "Although these circumstances are limited, Sony will offer a parameter adjustment to the Hologram AF system for end users in accordance with its limited warranty, through Sony Service Centers and Sony's Authorized Service Centers." A list of serial numbers can be found within.

http://www.ita.sel.sony.com/support/news/dsc.html

ANNONS
Götaplatsens Foto